F1 - Abu Dhabi Nagydíj 2010

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Ki lesz a világbajnok?

Alonso
16 (47.1%)
Webber
4 (11.8%)
Vettel
6 (17.6%)
Hamilton
8 (23.5%)

Összes szavazó: 34

Idézetet írta: MilanEnci Dátum november 15, 2010, 12:10:39
Alonso ezzel az autóval csoda lett volna ha VB címet nyer! Ugyan ez Vettelék részéről, csak persze fordított előjellel. Ha azzal a kocsival nem nyertek volna, óriási blama lett volna! 19 futam, nem akarok hazudni, de talán 16 pole... nincs mit ragozni. Magasan az osztrákoké volt a legjobb verda... Grat nekik!

Magáról a futamról: Alonsonak peche volt, ennyi... Akik azzal jönnek, nem volt képes megelőzni Petrovot.. hát megnéztem volna, akár Webbert (neki ott volt a lehetőség, 5-10 méterre zajlottak előtte a történések!) akár Vettelt, hogy előzte volna meg a két Renaultot, -Kubicval ugye Hamilton sem bírt. Ezen kívül dög unalom volt a futam... Schumi feje hál' Istennek megmaradt, és az a huncut mosoly is az arcán, ami talán előre vetítheti a jövő évet. Az öreg már lehet tud valamit :)

Hasonló izgalmakat várok a következő évre is, ugyan ezen csapatokat várom előre, és talán egy jobb Mercedest. Go Schumi!

No még eszembe jutott valami. Dávid Sándor talán 5 futammal a vége előtt azt mondta (sportklub) -Vettel lesz a világbajnok! Gyulai kérdezte, miből gondolja. Válasz:- a felsőbb körök Őt akarják világbajnoknak! Gyulai: -Kik Ők? Ha Vettel VB címet nyer, elmondom.

Várom a nyilatkozatát :)

Forza Ferrari!!!

Itt szerintem nem arról volt szó, hogy Alonso azért gyenge, mert nem tudta megelőzni Petrovot, hanem inkább arról, hogy az a futam végi beintés fölösleges volt. Petrov meg nagyszerűen versenyzett, s ezt így kellene tennie mindenkinek, ha már megy az autó... ;)



Idézetet írta: Milan Dátum november 15, 2010, 16:59:57
Itt szerintem nem arról volt szó, hogy Alonso azért gyenge, mert nem tudta megelőzni Petrovot, hanem inkább arról, hogy az a futam végi beintés fölösleges volt. Petrov meg nagyszerűen versenyzett, s ezt így kellene tennie mindenkinek, ha már megy az autó... ;)

Alonso a futam végén valahogy le kellett vezesse a feszkót. Később már kb. ő is megbánta, de akkor nem gondolt arra hogy mit csinál. Nagyon kellemetlen érzés lehetett neki

Idézetet írta: TiB Dátum november 15, 2010, 21:06:30
Lehet, hogy lassú volt a Ferrari, de gondolom az alul linkelt képen szereplő két ember simán világbajnokot csinált volna ilyen helyzetben Alonsoból. Bár nem értek a forma1-hez, de gondolom a piloták oké hogy jók, meg vannak szemmel látható lúzerek, mint Barichello, de néhány háttérben lévő ember talán sokkal fontosabb. Biztos van rengeteg pilóta akiról nem is hallunk, pedig simán lenne bennük potenciál, hogy többszörös világbajnokok legyenek. Háttérmunkásból, mondhatni agyból, gondolom kevesebb van. 

Amúgy rájuk gondoltam: http://www.corbisimages.com/images/67/E91238E5-B212-426C-B06A-5BE4E28E0BB2/42-16022715.jpg

Érdekelne benson véleménye, ő itt a Forma1-es szaki :)

Pont ezen gondolkodtam én is, mert legtöbbször idén a Ferrarinál a taktikával is nagyon sokszor volt ellőve. Ezen a futamon is behozhatták volna Massat a futam elején, mikor Petrovot meg Rosberget, mert mehetett volna a győzelemért.
De na.Kiváncsi leszek hogy mit fognak kitalálni jövőre, mert Brawn távozása óta azért csináltak pár olyan húzást, hogy a Ferraris haja az égnek áll.
Remélem a jövő évi autó már jobb lesz valamivel mint az idei, meg szezon közben nem csinálnak ennyi baromságot, mint most.
Meglátjuk a Pirelli hol fog leginkább az autóhoz passzolni.

Idézetet írta: umekumek Dátum november 14, 2010, 23:09:15
nem
félreértesz, de tisztázzuk: szerinted mennyire reális az, hogy eleve felturbózott autóval ment ki F.A, mikor elég csak megtartania a 3-4. helyet városnéző üzemmódban?
szerintem nem reális, nem tudom elképzelni hogy felcsontolt autóval ment ki, vállalva az óriási kockázatot hogy bármikor megállhat alatta a nem éppen új motor..

nyilván nem arra vártak Petrov mögött h majd Vettel kiesik, de a 25. körben még elég korai lett volna elkezdeni 'kockáztatni', így kivártak, hátha történik AKÁRMI előrébb, vagy addig hátha tud dolgozni a hátrányán
mivel ez nem jött össze, az utolsó 5, de inkább 10 körben simán oda kellett volna tekerni mindent, de ha ez megtörtént akkor valami gáz volt, mert a kör időkből sem derült ki, és szemre sem..

its ok? :)

Én azt mondom Umek, hogy Alonso kihozta a Ferrariból, ami vasárnap délután benne volt. Világos, hogy nem a futam legelejétől használták a motort maximum teljesítményen (de ilyet korábban sem írtam :)), azonban miután utolérte az oroszt, akit néhány (majd jó néhány...) körön belül sem tudott megelőzni onnantól kezdve szerintem nem volt takarékoskodás a motor teljesítményével. Ez csak felvetés, de nem hiszem, hogy az olaszok 20-25 körrel a futam vége előtt szinte csak a vak szerencsére bízták volna Alonso világbajnoki címét. Ha pedig tévedek és a Ferrarisok így gondolkoztak, akkor mindenki monnyon le. ;D

Idézetet írta: rosco Dátum november 15, 2010, 22:33:03
Én azt mondom Umek, hogy Alonso kihozta a Ferrariból, ami vasárnap délután benne volt. Világos, hogy nem a futam legelejétől használták a motort maximum teljesítményen (de ilyet korábban sem írtam :)), azonban miután utolérte az oroszt, akit néhány (majd jó néhány...) körön belül sem tudott megelőzni onnantól kezdve szerintem nem volt takarékoskodás a motor teljesítményével. Ez csak felvetés, de nem hiszem, hogy az olaszok 20-25 körrel a futam vége előtt szinte csak a vak szerencsére bízták volna Alonso világbajnoki címét. Ha pedig tévedek és a Ferrarisok így gondolkoztak, akkor mindenki monnyon le. ;D

értelek Rosco, na de akkor mi a fészkes fenéért volt a 20-25 körrel is a futam vége előtt olyan lassú az emberünk?? ??? ???? ???
én sem hiszem hogy a vak szerencsére bízták, de én semmi változást nem vettem észre, olyannyira hogy a 20., és az 54. körben is ugyan azt a tempót tudta futni, azzal a különbséggel, hogy a végén már a pályát is elhagyta néha..

száz szónak is egy a vége, Brawn távozásával lényeges űr keletkezett a Ferrárinál, taktikailag nulla volt ez évben a csapat
remélem jövőre jobb kocsit fabrikálnak Fernando és Felipe alá is, és nem fordul még egyszer ilyen elő!  :police:

Idézetet írta: umekumek Dátum november 15, 2010, 23:04:16
értelek Rosco, na de akkor mi a fészkes fenéért volt a 20-25 körrel is a futam vége előtt olyan lassú az emberünk?? ??? ???? ???
én sem hiszem hogy a vak szerencsére bízták, de én semmi változást nem vettem észre, olyannyira hogy a 20., és az 54. körben is ugyan azt a tempót tudta futni, azzal a különbséggel, hogy a végén már a pályát is elhagyta néha..

Erre egyszerű a válasz Umek ennyire jó volt a Renault és nem tudott vele mit kezdeni a Ferrari.

Idézetet írta: rosco Dátum november 15, 2010, 23:11:00
Erre egyszerű a válasz Umek ennyire jó volt a Renault és nem tudott vele mit kezdeni a Ferrari.

most akkor azt mondod Rosco, hogy a Renault annyira jó volt, hogy az alapjáratú ferrári nem érte utol Fernándóval, ez oké, de hogy egy felspékelt ferdzsó se ért sokkal közelebb hozzá?
áá, valószínűleg ez lesz a magyarázat, szóval mondjanak le az olaszok..  :bash:

Nem értem umek ezen mit nem értesz... gyakorlatilag 2 előzési pont volt, a hosszú egyenes végén meg ahol egyszer megpróbálta a spanyol. A hosszú egyenes végén nem lehetett előzni, mert végsebességbe jó volt a renault. Egy esélye lett volna Alonsonak ha mondjuk Petrov a kigyorsításnál megcsúszik vagy elbénázza, de nem tette. Hamilton se bírt el Kubicával csak ők nagyobb tempót mentek. Meg ha egy futamot néztünk akkor láthattad hogy alig volt előzés...sőt csak egyre emlékszek amikor nagy nehezen Webber lenyomta Alguersuarit, egyébként biztos volt másik is...de nem az a pálya ahol agyonelőzik egymást.


Kétségtelen, hogy a Ferrari Brawn és Todt távozása óta nagyon nagyot gyengült csapat szinten (meg az autó szintjén is), de szerintem ez elsősorban a csapat morálja miatt alakult így. Amikor Schumi még ott volt, akkor a szerelők ugyanúgy a csapat szerves részét képezték, mint a pilóták, véleményem szerint Schumacher ténylegesen egy nagy családot fabrikált a gárdából, így mindenki maximális odafigyeléssel végezte a munkáját, mert tudta, hogy ha ő hibázik, az ugyanolyan súlyú, mintha a pilóta hibázna, afféle "we ride together, we die together" hozzáállás. És ez a nagy egység megszűnt, és lett Alonso, a sztár, akinek ki kell nyalni a xxxxét, mert ő itt a megrendíthetetlen, közben semmit nem tett le a csapat asztalára. Hangsúlyozom: a csapat asztalára. A Ferrariéra. És Brawn sem tévedhetetlen, sőőőt, idén azt éreztem, hogy nála is elszakadt valami. Sorban hozta a rossz döntéseket. Így fejből nem tudok példát mondani, mert mocsok rossz a memóriám, de az biztos, hogy Schumachernek nem 1 és nem 2 versenye ment el a rossz taktika miatt. Elég ha a brazil nagydíjra gondolunk, ahol visszahozták Sutil mögé a kerékcserék után. Az is zseniális húzás volt. Persze úgy, hogy Rosberg még sokkal tovább kint maradt, mente a versenytempót, majd a végére feltett új gumikkal leelőzgette az embereket. És ez nem egyedi eset volt. Szóval azért nálam már Brawn sem a régi. De remélem, Schumi alá csapnak egy kicsit túlkormányzott, erős gépet, és ott lehet az elején a VB címért.

Nem ugrik be pontosan, de volt egy olyan futam, amikor MSC elég sokszor járt a boxban a csapat idétlenkedése miatt, pedig adott ponton 3. volt a versenyben.
Ez a futam csak nekem tűnt ennyire dög unalmasnak, vagy másnak is?
Mert Webberen kívül én másra nem emlékszek hogy előzgetett volna érdemi pozícióért. Ha nem VB finálé lett volna, akkor kb. mindenki úgy szidná ezt a futamot, mint a bokrot, hogy milyen borzalmas volt.
Valamit kellene kezdeni, mert idén már nem először fordul ez elő, lásd Bahrein, ami csak azért volt valamennyire jó, mert végre láttunk autókat körözni a pályán, versenyszerű szellemben

Idézetet írta: lapgellert Dátum november 16, 2010, 08:03:11
Ez a futam csak nekem tűnt ennyire dög unalmasnak, vagy másnak is?

hát a "világ legizgalmasabb f1 futama" címet nem érdemelte ki az biztos, volt 1-2 jó momentum, és annyi

Azok voltak az igazán izgalmas futamok, mikor Schumacher a Ferrarival sorra nyerte szinte az összeset, komoly ellenfél nélkül. Egyébként a 2005-ös indianapolisi GP mindent visz mozgalmasság és izgalom szempontjából, amióta én követem az F1-et ennél jobb futamra nem is emlékszek.

Idézetet írta: lapgellert Dátum november 15, 2010, 21:41:49
Alonso a futam végén valahogy le kellett vezesse a feszkót. Később már kb. ő is megbánta, de akkor nem gondolt arra hogy mit csinál. Nagyon kellemetlen érzés lehetett neki

Minden ember másképp vezeti le a feszkót... 8)

Ő, paraszt módon tette ezt, s ez jellemző rá.  ;)