Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában


Európa-bajnokság

Azon gondolkoztam, vajon van-e nagyobb pancser Wout van Aertnál? Benne kódolva van a vereség, mikor nyert kvázi underdogként Stradét meg Milano - Sanremót (ez is túlzás, mert ott volt az esélyesek között, de nem kiemelt favorit volt), akkor ott megállt a tudomány. Mióta favorit, képtelen nyerni rangos versenyt. Most nem foghatta semmire, nem volt Van der Poel, nem volt Pogacar, csak Pedersen, Kooij és Laporte.

A pálya is, mintha neki tervezték volna, nagyon jó kialakítás, macskaköves emelkedős rész, kellően tempós, ráadásul olyan csapattársa volt, mint Arnaud De Lie. Ez a gyerek jövőre nagyon megcsapja a mezőnyt, ebben biztos vagyok. Egymaga eltüntette Laporte előnyét, utána Van Aertnak csak be kellett volna fejeznie, ez nem sikerült, pedig De Lie óriásit melózott érte.

Itt is Jumbo-Visma dobogó és dominancia, de két dolog:
- Pont az nyert, akinek nem kellett volna, hiszen Van Aert és Kooij a csapat két kiemelt embere ilyen versenyeken, igaz, most nem csapatverseny volt, de Laporte mondhatja azt jövőre, minek dolgozzak WVA-ért, ha gyengébb nálam?
- De Lie, ha nem kell segítenie WVA-t, simán nyert volna, olyan erő volt benne.

Egyesül a Jumbo-Visma és a Quick Step?


https://www.cyclingnews.com/news/jumbo-visma-soudal-quickstep-discuss-potential-merger/

Vasárnap estére maradt a MEGLEPETÉS, ugyanis szinte felrobbantak a bringás fórumok (olyan mértékben, hogy néhány óra alatt oldalakat írtak a hozzászólók, ez pörög most mindenhol), mikor napvilágot látott a hír: egyesülhet a Jumbo-Visma és a Quick Step. Az köztudott volt már egy ideje, hogy a Jumbo-Visma főszponzori gondokkal küzd, szóba került egy szaúdi háttér, de ez állítólag végül elhalt, napokban pedig a két csapat megkezdte a tárgyalásokat.

Plugge, Lefevere és Zeeman leültek tárgyalni, a két csapat összeállása esetén Visma-Soudal vagy Soudal-Visma lenne az új gárda, minden bizonnyal a Quick Step és a Jumbo kiszállna a sportágból (ez nem is lenne meglepetés, mert mindkét szponzor ugye kiszáll idővel..., Jumbónál már tudni a dátumot is). Az egyelőre nem világos, hogy a két csapat miként egyesülne, mert jelenleg ez így egy majd 60 fős keretet jelentene, amit ugye a WT-szabályok értelmében 32 alá kell vinni.

Igen, elsőre ez őrült ötlet, de mondok egy érdekességet: Johan Bruyneel megtudta, hogy az UCI-nál új csapatnevet regisztráltak... Ugye szeptemberig kell ilyenkor beregisztrálni az új csapatokat, hirtelen valaki regisztrált egy új WT-csapatot, amiről teljes homály van. Ami még furcsa: háttérből már jöttek a hírek, miszerint a Soudal látva a Vueltát, lépett. Ők nem azért szálltak be a sportágba, hogy csak epizódszereplők legyenek, egy-két szakaszt nyerjenek, GT-t akarnak nyerni, ezt pedig a Jumbóval lehet.

A Jumbo kiszálásával viszont a Vismának főszponzor kell, ez lenne a Soudal, csakhogy ők jelenleg a Quick Step főszponzorai is. Állítólag a buli azért is jöhetne létre és van rá esély, mert Bakala (QS-vezér) is profitot akar, míg a Jumbo-Vismának jelentős pénz kell, amivel tudják finanszírozni a szupercsapatot. Ez pedig jelen helyzetben csak a Soudal-Quick Stepnek van meg. És itt jön a következő kérdés: mi lesz a csapatokkal?

Állítólag Primoz Roglic már a Vuelta alatt kapott egy megkeresést, amin a végéhez közelítve elgondolkodott: Lidl-Trek jelentkezett be érte. Remco Evenepoel esetében ott az Ineos-szál, ami most újból feléledt. Felmerült az is, Evenepoel marad és akkor egy Vingegaard - Evenepoel - Kuss - Landa - Van Aert - Alaphilippe - Laporte - Kooij - Merlier - Asgreen fémjelezte sor jön össze.

És akkor a résztvevők mit mondanak:
- Jumbo-Visma elrendelte, senki sem nyilatkozhat a csapatból és a stábtagokból sem
- Lefevere azt mondta a belga sajtónak vasárnap délután, sajnos nem nyilatkozhat


Egy biztos: felrobbant a közösségi média bringás részlege, mindenki Twittert és a friss híreket figyeli.


Szubjektív vélemény: Ha ez megvalósul, ez lesz a kerékpársport halála. Magam részéről semmi kedvem nézni egy olyan csapatot innentől kezdve, amik rommá fogják verni a komplett mezőnyt. Mert, ha mégis megvalósul ez a grandiózus költségvetésű csapat, maradnak Remcóék és csak a "selejtet" szórják ki, akkor ez mi lesz?
Hegyekben: Vingegaard, Roglic, Kuss, Evenepoel, Van Wilder, Kelderman, Landa, Jorgenson, Cattaneo, Masnada
Pavén: Van Aert, Van Baarle, Benoot, Asgreen, Lampaert, Laporte, Kooij, Merlier

Ki veri meg ezeket? És vajon mindenkinek jutna a Jumbo cuccából?  ;D

#1937 szeptember 24, 2023, 23:16:47, Pozzato
Közben jött egy mondhatni "hivatalos" megerősítés a HLN részéről (akiknek mindkét fél elismerte a sztori hitelességét), miszerint a két gárda tényleg tárgyal, ráadásul nem most kezdtek tárgyalni, hanem egy ideje, de
- valószínűtlen, hogy 2024-ben ez a két csapat összeálljon, mivel a keretek már véglegesek, elvileg a Quick Step is maradna egy évet, illetve akkor a Jumbo is kitolná a szponzorációt
- a reális időpont 2025 lesz, mikor egyesülhetnek, azonban egyik fél sem görcsösen akarja ezt, hanem jelen pillanatban ez a legjobb lehetőség, arra a szezonra ráadásul már könnyebb megvágni a kereteket és egyesíteni.

Ami lemaradt, HLN cikke a témában:
https://www.hln.be/wielrennen/van-aert-en-evenepoel-ploegmaats-topteams-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-praten-over-fusie~a7b3aa15/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Jumbo-Visma & Soudal-Quick Step frissítés

Nem rémlik ilyen jellegű összeolvadás vagy transzfer, amely az elmúlt évekből ennyire megmozgatta volna a sportágat, gyakorlatilag egy napja csak erről van szó, egykori sztárok szólalnak fel, egészen ritka az, ami most történik. Szinte mindenki ellenzi az esetleges összeolvadást. Lefevere elvileg értesítette az összes dolgozóját és versenyzőjét, hogy még nincsen semmi konkrétum, nem kell idegeskedni.

Fontos megjegyezni, amit Bruyneel is mondott: a felvásárló kiléte számít. Ha a Jumbo vásárolja fel a QS-t, akkor mondjuk Evenepoel szabadol válthat csapatot. Ha fordítva történik, akkor akár Vingegaard vagy Roglic válthat szabadon. Azóta elvileg az Ineos már leült tárgyalni Evenepoellal, ugyanis a britek úgy tudják, hogy Evenepoel szabadon igazolható lesz.

Ez volt az első tény, amivel nem árt kezdeni, míg a második, hogy a Wielerflits elemző portál pontos adatokat is megtudott, aminek lényege:
- a két csapat júliusban kezdett el tárgyalni egymással
- nem 2025-re tervezik az összeolvadást, hanem még 2024-ben
- ennek oka a Jumbo anyagi helyzete és nemzetközi megítélése (perek a cég ellen stb.)
- Plugge óriási költségvetést akar a csapatának
- akik bennfentesek, azt mondták, csak idő kérdése, mikor válik biztossá a tranzakció

Plugge és a Jumbo-Visma két dolog miatt sürgeti az összeolvadást:
- Ineos komolyan bepróbálkozott a QS-nél egy esetleges összeolvadásra korábban
- Nincsen megfelelő főszponzora a Jumbo-Vismának, egyre valószínűbb, hogy még idő előtt kiszáll a Jumbo (az idő előtt 2024 év végét jelenti)

A fúziót mind a Soudal, mind a Visma támogatja, teljes háttértámogatást élvez a befektetők részéről. Apróbb, de jelentős részletek továbbá:
- Lefevere pár hónapja bejelentette, hogy hátrébb akar lépni, 68 éves, sok neki ez, inkább lenne szimplán igazgatósági tag, míg a Visma pont ezt kínálja neki, nem kéne minden évben komplett költségvetést terveznie, csapatokat összeállítania, utaznia, szponzorokkal tárgyalnia
- Primoz Roglic iránt a Lidl-Trek, Movistar, Jayco és a Bahrain érdeklődik
- Plugge azt nyilatkozta egy holland lapnak a Vuelta alatt, hogy szilárd alapokon áll a csapat jövője, van egy tervük, amivel jobbak és nagyobbak lesznek, 2030-ig sportágban maradhatnánk (halk megjegyzés, Soudal elvileg 2030-ig készül szerepet betölteni)


Ettől függetlenül, vannak fenntartásaim, főleg Wielerflits elemzésével kapcsolatban, bár tény, hogy anno eltalálták az Ineos & Quick Step háttértárgyalásokat is, szóval van rá esély, hogy itt sem tévednek. Az biztos, hogy 2025-re nincs meg a pénze Pluggénak, de már lehet, hogy 2024 második felére sem, szóval, ha nem akarja, hogy a Jumbo-Visma következő szezon közben szétessen, akkor neki bizony igyekeznie kell. Azt pedig halkan teszem hozzá, hogy a Visma nem tudott még ilyen történelmi eredményekkel sem (véletlen lenne ilyen történelmi szezon...), egyetlen komoly befektetőt sem találni, kénytelen ehhez a módhoz folyamodni.

Jumbo-Visma & Soudal-Quick Step napi adag

Olyan dolgok kerültek napvilágra, ami még inkább felborította azóta az helyzetet...

- Kezdjük a legfontosabbal, ugyanis megszólalt Brian Holm, a Quick Step korábbi vezére és a Wolfpack "kitalálója". Holm elmondta, a Jumbo és a Quick Step mellett, még néhány csapat tárgyal egymással, ez most már nem titok. Az egyik az Ineos volt (ezt tudtuk), míg a másik a Movistar. A tárgyalások hónapok óta tartanak, érezhetően mindkét fél akarja a fúziót, Lefevere egyérelműen érdekelt benne, mert vissza akar vonulni (ahogyan azt tegnap írtam) a napi rutintól.
- Holm beszélt arról is, hogy hiába vannak előrehaladott állapotban a tárgyalások, anno a HTC és a Quick Step egyesülése is napirenden volt a háttérben, de az utolsó pillanatban a QS elállt a transzfertől és világverő gárdát épített.
- A Movistar értesült a lehetséges összeolvadásról (azért, mert mint kiderül, ők is tárgyaltak), ezért nem is kötöttek le versenyzőket, mindössze 7 versenyzőjük 2024-re, abban bíznak, hogy sok lesz a kieső bringás (konkrétan minimum 20), két nagy fizetést meghagytak, amolyan "vezér"-státuszt, aki elvileg Primoz Roglic lenne, bármiben dönthet majd, mikor és hol akar versenyezni (másik esélyes pedig Carlos Rodriguez lehet, így összeállhatna egy Roglic - Mas - Rodriguez hármas)
- Az Ineos pedig elkezdte a takarítást egy nagyobb szerződésnek, elküldték Luke Plapp-ot, ez azért is meglepő, mert 2024-re is van szerződése az ausztrálnak, de azonnal felmondták, spórolás címen. A Jayco amúgy további bevásárlásokat tervez, ugyanis megérkezett a szaúdi pénz a csapathoz.



Ezt pedig csak én raktam össze, de ahogy látom, egyre több csapatvezető gondolkodik "szupercsapatokban". Az UAE adott, hatalmas költségvetéssel, erős kerettel, ha megvalósul, akkor a Soudal-Visma is, Ineos lehet a harmadik erő, míg a Lidl-Trek a negyedik. A Movistarnál szintén szaúdi befektetők érkeztek (nem véletlenül indultak szaúdi versenyen), ők lehetnek az ötödik erő (ha össze nem olvadnak az Ineosszal). Amolyan 4-5 szupercsapatot akarnak létrehozni.

Ez a Jumbo-Visma & Soudal-Quick Step egyesülés olyasmi akarna lenni, mint ha például a labdarúgásban egyesülne az FC Liverpool és a Manchester United?

Idézetet írta: csabax Dátum szeptember 26, 2023, 13:18:54Ez a Jumbo-Visma & Soudal-Quick Step egyesülés olyasmi akarna lenni, mint ha például a labdarúgásban egyesülne az FC Liverpool és a Manchester United?

Röviden, igen.  ;D

Időközben pedig bejelentették, hogy az Israel, Q36,5 és az Uno-X is megvizsgálja az esetleg WT-licenszet, amit a Quick Step hullajtana el, ha a Soudal-Visma létrejönne. Az Israel konkrétan bejelentkezett vásárlási opcióval - ebből már lehet sejteni, mennyire előrehaladott állapotban lehet a QS és a Jumbo egyeülése -, míg az Uno-X csak egy esetleges későbbi vásárlást fontolgat (2025-re vagy 2026-ra).

G 8)

Számodra nem elérhetőek a csatolmányok ebben a fórumban.

Lehet G lemaradt arról, hogy épp a csapata akarja megvenni Remcót (épp G helyére és ezért húzódik a hosszabbítása mert apróért marasztalnák őt, mert a pénzt Remcóra tartogatják).  ;D  Szóval abszolút érthető, amit G mond, ráadásul igaza is van, hiszen Remco nem is maradna a Soudal-Vismában.  ;D

Magyarul:

Geraint Thomas: "Én most csak annyit mondanék, hogy Remco utálja Jumbót, a Jumbo meg utálja Remcót. Miért menne oda? Ez így nem működhet"

,,REMCO UTÁLJA A JUMBÓT, A JUMBO MEG REMCÓT" – GERAINT THOMAS NEM HISZ A FÚZIÓBAN
https://www.eurosport.hu/kerekpar/remco-jumbo-geraint-thomas-fuzio-pletyka_sto9812898/story.shtml?fbclid=IwAR3QuinCI89aLRxlTxGDOeLVkUnJIuZ-Rj2QeNC5HetOxxT144zgWIm3dmc

Lényegtelen infók:
- A Jumbo-Visma bejelentette, hogy kedden találkoztak Bredában egymással a csapat és a Specialized képviselői (ők a Quick Step beszállítói), hogy megvitassák a jövőt.
- Patrick Lefevere a hétfőt a Jumbo-Visma szervízparkjában töltötte, külön ezért elutazott 's-Hertogenboschba.

Nem fontos, általában szoktak egymáshoz utazni rivális csapatok vezetői, hogy felmérjék a másik szervízparkját és a szakmai stábját. Október elején kiderül, hogy milyen néven lett bejegyezve az a bizonyos UCI-licensz.

Lementek a háromhetesek, vége a VB-nek, EB-nek, kezdődik az "uborkaszezon" és máris érkeznek a csodálatos, szenzációs, káprázatos hírek.

Ez az egész fúzió azért érdekes dolog, mert volt egy felvásárlás még 2018-ban, amit szinte csak utólag tudtunk meg, hogy a CCC "megeszi" a BMC-t. Ott nem volt ilyen óriási hype és társai, de az elmúlt években sokat változott a kerékpársport. Régebben közel sem volt ilyen nagy banzáj a nyári átigazolási szezon, hogy már előtte hónapokkal mentek a pletykák, már áprilisra tudtad, hová igazolnak a bringások...

El kell fogadni, profi bringázás egyre többeket érdekel, egyre nagyobb a felhajtás. Olyan ez, mint az NBA vagy a foci, régebben senki sem foglalkozott Fabrizio Romanóval, most már a legnépszerűbb a Twitteren, minden rekordot megdönt, hivatkozási alap. NBA-ben Woj ugyanilyen, ott is már mennek a pletykák, amiknek többségéből végül tényleg valós transzfer lesz. A bringa is beállt ebbe a sorba.

A bringa pedig jelenleg olyan stádiumban van, hogy amikor kiderül egy ilyen infó, az általában igaz. És itt is megerősítés történt mindkét fél részéről. Az, hogy a tárgyalások miként folytatódnak, az már egy másik kérdés. Az viszont biztos, hogy Geraint Thomas iszonyatosan vakon van, ami kissé fura, hiszen pont azt nem tudja, hogy miként működik a saját sportága (mondjuk ez nem is dolga egy bringásnak).

Evenepoel esetében lényegtelen, hogy szereti-e a Jumbót vagy sem, ugyanis amint létrejön a fúzió, onnantól szabadon igazolható. Nem köti semmilyen szerződés, így Thomas rosszul tudja, nem lesz kapásból Jumbo-versenyző. Ha végül velük ír alá, akkor lesz az, de addig bárki tehet neki és ügynökének ajánlatot. Másrészről viszont, még csak mennek a csörték, találkoznak a felek, Jumbo is a Specivel tárgyal (akik kizárólag a QS-nek és a Borának szállítanak).

Plugge részéről érthető ez, hiszen nem találtak szponzort, szóval valamivel fel kell rázni a piacot. Lássuk be: a Jumbo-Visma mint projekt, senkit sem érdekelt a kerékpárpiacon kívült. Nem győzött meg senkit a három GT-győzelem, szóval valamit be kell dobni, valamit lépni kell. Ha pedig összejön a tranzakció, akkor mindkét félnek win. Ennek az egésznek egyetlen érdekes mozzanata van: Patrick Lefevere és Brian Holm szerepe.

Sokan ugyanis úgy vélik: ez egy fake news, csak a Jumbo-Visma gerjeszti a dolgokat, hogy végre szponzort találjanak, aki hajlandó betenni a 12-15 millió eurót minimum. Legyen így, viszont ott az érem másik oldala: Lefevere-nek ez miért jó? Miért ismeri el a tárgyalás tényét? Minek találkozik a Jumbo vezetőkkel? Nem logikus, hiszen a saját pozícióját és hitelességét gyengíti, ami viszont egyáltalán nem a belgára vall.

Több, mint 40 éve van a szakmában, nem csinál ilyet, még a legnagyobb anyagi sz*rban (2000-es évek vége), ott is inkább visszavett a költségvetésből, B-sorral mentek (+ Boonenék). Ha úgy tartaná kedve, akkor visszavonulna, neki nem kell egy ilyen pletyka, semmi szüksége rá, hacsak...

Brian Holm pedig, akinek aztán tényleg lényegtelen ebben a sztoriban megszólalnia, aki ismeri Lefevere-t, ismeri a QS-t, majd nyilatkozik egy ilyet, hogy már régóta tartanak a tárgyalások, Lefevere is akarja. Szóval, miért nyilatkozna ilyet csak úgy hobbiból egy legendás csapatvezető? Nem éppen logikus. Azzal, hogy feljebb fogják tolni a Jumbo árát, csak maguk alatt vágnák a fát.



Nekem erről az egészről rögtön a Neymar-transzfer jutott eszembe. Senki sem hitte el, hogy PSG lesz belőle, pedig, csak olvasni kellett a sorok között, nagy szorzót lehetett fogni, csak a logikus gondolatmenetet kellett követni, végül PSG-be ment Neymar.

Kis Giro útvonal hírek:

A legfrissebb hírek szerint Torino közeléből rajtolhat a jövő évi Olasz Körverseny, melynek már a második szakasza hegyi befutóval zárulhat, méghozzá az Oropa emelkedőjén. Olasz lapinformációk szerint Veneria Reale lehet a Grande Partenza tényleges helyszíne, a viadal pedig egy csapatidőfutammal kezdődhet. Várhatóan a harmadik etap is marad a régióban, mielőtt a karaván Savona, Genova, majd Lucca felé venné az irányt, s nem kizárt, hogy ettől délebre nem is mennek. A második hét során szinte biztos egy brescai befutó, valamint egy livignói egyén időfutam.

A Giro vélhetően a harmadiki héten is marad Észak-Olaszországban, a három hét alatt olyan emelkedőket leküzdve, mint az Aprica, a Forcola, az Eira, a Foscagnon és a Stelvio. Az utolsó szakasznak ellenben Róma adhat otthont május 26-án.