Kerékpár fogadások

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában


- Primoz Roglic következő napokban dönt a jövőjéről, szinte biztosan távozik a Jumbo-Vismából, abban az esetben, ha hajlandó lesz valami kivásárolni (Movistar, Bahrain, Israel, Lidl-Trek, Ineos és Jayco jöhet szóba). Állítólag október elseje a legkésőbbi dátum, amíg végleg eldönti, hová igazol. Az Ineos közben bejelentette, hogy miután lecsúsztak Pogacarról (ugyanis ezt Pogacar ügynöke elismerte, hogy pár hete tárgyaltak egymással, de a szlovénok élből nemet mondtak az Ineosra), majd az Evenepoel-szál sem úgy halad, ahogyan tervezték (elvileg már nyélbe akarták ütni a transzfert), ezért, ha Roglic jönne, akkor várják szeretettel.
- Jumbo-Visma és Quick Step egyesülés, megint: Plugge (Jumbo-vezér) hivatalos formátumban találkozott az UCI vezetőivel, köztük az elnökkel, David Lappartienttel. Itt bejelentette az egyesülés szándékát, felmerült, mi lesz a tartalék licensszel (valószínűleg ezt az Israel venné meg). Lefevere időközben cáfolta, hogy a Jumbo-Visma főhadiszállásán lett volna hétfőn, viszont azt mindkét fél megerősítette, hogy a Specivel tárgyalnak a fúzióról (magyarul: Speci lenne a létrejövő Soudal-Visma beszállítója).
- Az Israel már ki is adott egy hivatalos kommünikét: "Nem titok, hogy szeretnénk visszatérni a World Tourba, így ha elérhetővé válna egy World Tour-licensz, akkor az Israel-Premier Tech érdekelt lenne a licensz megszerzésében."

Az ezekről szóló cikkeket a HLN, Cyclingnews, Wielerflits felületein találjátok.

Na ez már érdekes a javából. A lehetséges célpontok közül (Movistar, Bahrain, Israel, Lidl-Trek, Ineos és Jayco) remélem a Bahrain lesz a befutó; persze tudom ez nem kívánság műsor :) Vueltán is egész jól nézett ki Caruso, Buitrago, Poels, Tiberi sor; csak Landa már kevés, mint főember; Roglic azért magasabb polcon van. Cimbinek meg ott lenne a honfitársa Mohoric; bár fogalmam sincs milyen viszonyban vannak.

Sokat számít, hogy a pénz alapján vagy csapaterősség alapján választ ??? Szerintem neki azért mondjuk az Israel és a Jayco sora gyenge lenne egy Grand Touron. Movistar mezben pedig valahogy nem tudom elképzelni :)


A Jumbo-Visma egyik szponzora - aki szinte teljes egészében felelős a női csapat szponzorációjáért is -, a Vacansoleil az elmúlt nap jelentett csődöt. A Gorillas (Jumbo-Visma másik szponzora) még a nyáron vált fizetésképtelenné, azóta is tartoznak 5 millió euróval a Jumbónak. A Jumbo kiválásával alsóhangon így már (12+5+2?) 19-20 milliót kéne betennie valakinek a közösbe, hogy fennmaradjon a Visma, mint csapat.

Egyelőre csak 2-3 helyen olvastam, de állítólag hivatalos, hogy Roglic elhagyja a Jumbót. Az Ineos közben tagadja, hogy hozzájuk menne, mert már elvileg aláírt egy másik csapathoz (Trek vagy a Bahrain állítólag).

Tévedtem, ugyanis nem 19-20, hanem 25 millió eurós hiány van a Jumbo-Vismánál. És akkor jöjjön ez a cikk részletezve:
https://escapecollective.com/reporters-notebook-a-mad-roglic-buyout-clause-and-the-jumbo-merger-dominoes/

Roglic kivásárlási ára 5 millió euró + 2 millió euró a fizetése + csak solo leader akar lenni (Ineos, Movistar, Jayco kizárva). Ha szimplán pénzügyileg nézzük, akkor az Ineos lenne az esélyes, de ott elvileg lesz még 1-2 vezér. A Treknél viszont first option lehetne.

Plugge mégsem akkora ász, mint ahogyan azt állították (ezt azért lehetett sejteni, hogy nagy kamuzás megy), ugyanis eléggé nagy mínuszt összehozott a csapatnál pénzügyileg, magyarán: nem amiatt jó a Jumbo-Visma, amivel promózták a csapatot (hogy minden fillért megfognak, okosan fektetnek be, ez nettó hazugság volt).

Plugge számára fontos Roglic eladása, mert ez a pénz kell neki a hiány pótlására, ami jelentős, ráadásul amiről a sajtóban alig esik szó, több mellékszponzor is kiszállt a Jumbo-projektből. Pluggénak muszáj megállapodnia valakivel, ugyanis egyre több egybehangzó forrás állítja: nagyon komoly pénzügyi krízis áll fent.



Magam részéről, szerintem ezeket az ügyleteket a következő 1-2 hétben megoldják. Minden bizonnyal a Jumbo és a QS egyesül, Roglic távozik, valószínűleg Evenepoel is, mert nem akar co-leader lenni (Ineos). Alaphillipe szintén távozik (valamelyik francia klub), ahogyan még viszonylag QS-versenyző. Lesz körülbelül 5-6 hely a Jumbónál (Hessmann dopping és Roglic kiesése), így akit reálisnak tartanék a QS-ből érkezőnek: Lampaert, Asgreen, Van Wilder, Landa és esetleg Cattaneo vagy Merlier (bár utóbbit feleslegesnek érzem Kooij mellé). Ez egy gyorsan lezongorázható dolog, ahogy számolgattam a következő évi kereteket, meglévő 18-20 QS bringás is simán elkelne, Alpecin és jó pár csapat még csak félig van.

Idézetet írta: Pozzato Dátum szeptember 28, 2023, 21:43:48Pluggénak muszáj megállapodnia valakivel, ugyanis egyre több egybehangzó forrás állítja: nagyon komoly pénzügyi krízis áll fent.


Azt olvastam jön az Amazon 15 millió euróval.

Így van, tegnap este jelentették be az Amazont, mint co-sponsor, így a Gorillas és a Vacansoleil kieső része valószínűleg megoldva. Innentől kell egy főszponzor (vagy az összeolvadás, vagy másfajta befektetés révén).

Megfogalmazni és levezetni nem tudom (vagy nem akarom); várjuk ki a végét, de az egész ügyben érzek valamiféle Lefevere-csavart, turpisságot ::)

A HLN cikke:
https://www.hln.be/wielrennen/deal-met-amazon-staat-verdere-fusiegesprekken-jumbo-visma-en-soudal-quick-step-niet-in-de-weg~aac9a2d9/

A lényeg belőle, hogy azt nyilatkozták, ez egy különálló tranzakció, egyik szálon a co-sponsor fut (ez az Amazon), míg a tárgyalások tovább folytatódnak a Soudal-Quick Step csapatával. Ez a Chris Woerts nevű holland fickó - akire hivatkoznak az Amazon-dealnél -, ő mondta, hogy már régóta keres mellékszponzort a Jumbo-Visma (ugye nyártól fizetésképtelen a Gorillas). Ezt eddig titokban tartották, de amúgy az Amazon már dolgozott együtt a Jumbo-Vismával, hiszen márciustól a külföldi Prime felületeken elérhető egy Jumbo-Visma sorozat, amit a csapattal készítettek.

Ezzel amúgy 35 millióra növekszik a Visma költségvetése, de ez még mindig nem elég. A Specivel is ezért tárgyalnak, ugyanis onnan is befolyik 10-15 millió euró, illetve kell nekik a Soudal is. A HLN és még néhány Benelux felület írta, Plugge mindenáron a legnagyobb költségvetéssel rendelkező csapatot akarja összehozni, amolyan szupergárdát. Roglic elvesztését megértik, de azért tárgyalnak a Specivel, hogy Evenepoelt megszerezzék... 

És amit én nem értek: miért akarnak ennyire görcsösen a leggazdagabb klub lenni? Így, hogy távozik Roglic, lenne mondjuk 50 millió a kasszában a Soudal nélkül is, bőven tudnának igazolni, csapat hosszú évekre biztosítva lenne, de nem... ez nem elég nekik. Nem értem miért ez a vergődés a Soudal miatt, hogy hívnák így a csapatot? Soudal-Amazon-Visma? :D Miért ennyire fontos, hogy 2-3 szupersztárjuk legyen GT-re? Minek erőlteti a Jumbo-Visma ezeket a tárgyalásokat, ha már készen az Amazon és a Speci deal...

Mindenesetre ők tudják, hogy mennyiből kell gazdálkodni, miért erőltetnek bizonyos dolgokat a végletekig. Azért is fura ez nekem, mert eddig az elmondásuk szerint, messze nem ők voltak a leggazdagabb klub, elvileg 5-6. helyen voltak. Most az Amazon - Speci ügyletekkel ott lennének az első helyen, megosztva az Ineosszal. Elvileg eddig pénz nélkül is sikeresek voltak... vagy most már Plugge ki akarja venni belőle a profitot?

Elküldik a Traktort.
Tényleg kezd szétesni ez a csapat.

,,MEGÉRTEM LEFEVERE-T, ÉN IS UGYANEZT TETTEM VOLNA" - HÉT ÉV UTÁN KÉNYTELEN BÚCSÚZNI A QUICK-STEPTŐL DECLERCQ
https://www.eurosport.hu/kerekpar/tim-declercq-quickstep-atigazolas-interju_sto9814354/story.shtml?fbclid=IwAR27CkT7KGx09-BQwsyqXLjOOQWWtJzJv26kxetRBZKbn_VbLYSfSMM4DoA

Nem fordítanám le az egészet, itt van Lefevere álláspontja, hétfőre elvileg minden kiderül (mindenki hétfőre ígér mindent, Roglic is elvileg addigra lesz biztos - most nagyon a Movistart mondják -, Lefevere is, hétfő nagy nap lesz, aztán bemondják: nem tudunk semmit  ;D )

https://www.cyclingnews.com/news/patrick-lefevere-pledges-much-more-clarity-by-monday-on-soudal-visma-merger/

Lefevere: "Aláírtunk egy szándéknyilatkozatot az egyesülésről."
Lefevere: "Leültek tárgyalni Remcóval is a Jumbo-Visma vezetői."


Ez pedig magyarul Bruyneel észrevételi:
https://www.eurosport.hu/kerekpar/jumbo-quick-step-egyesules-evenepoel-roglic-bruyneel-interju_sto9815713/story.shtml

QS versenyzői pedig viccesre vették:
https://www.eurosport.hu/kerekpar/jumbo-visma-quick-step-osszeolvadas-pletyka-poen_sto9816172/story.shtml

Ahogy az várható volt Roglic távozik a Jumbótól.

Nem tudom mennyire igaz, de a belga és holland oldalakon az terjedt, hogy az Amazon ugyan beszállt, de nem akar névadó szponzor lenni, sőt, ezt a 15 milliót nem adják oda. Ez egy jövőbeni pénz, amit kiaknázhat a Jumbo-Visma, amolyan médiaszereplésekből befolyó összeg stb., amit mondjuk a következő években kaphatnak meg, de nem így egyben, mint ahogyan azt mindannyian hittük. Magyarul, nem ebből fizetik majd Valter Ati bérét.

Jumbo-Visma és Soudal-Quick Step 123. rész

Most már egyre biztosabb, hogy lesz fúzió, ami inkább rablás, mintsem szimpla egyesülés. A Soudal szeretett volna GT-t nyerni, de QS csapata ehhez nem elég erős. Remco Evenepoel még nem TdF-contender, valószínűleg egy Vingegaard, Roglic és Pogacar nélküli GT-t behúzna megint, de velük már minden bizonnyal nem bírna. Ezt látta a Soudal is, átigazolási szezonban is csak egy Mikel Landa érkezett, ez pedig kevés a csodához.

Következik a hírek rész, miszerint a Jumbo-Visma szimplán lerabolja majd a Soudalt. A Soudal a QS-sel kötött alku miatt nem léphetett volna ki a szerződésből, ezért a Jumbo-Visma átédesgeti magához őket. A Soudal első lépésként állítólag már hétfőn megválik az összes alkalmazottjától - ezért is mondta Lefevere, hogy hétfőn minden kiderül -, mindkét fél (Soudal és Visma) szerette volna rendezni ezt a kényes kérdést, magyarul innentől a Visma stábjával akarnak dolgozni.

https://www.dhnet.be/sports/cyclisme/2023/10/01/soudal-quick-step-pourrait-licencier-tout-son-personnel-ce-lundi-TWWRVQVJJRBDRIXLWCMSNZKNWU/

A különböző felületeken pedig olyan "társalgás" folyik, miszerint Evenepoelt hiába akarja Plugge és a Jumbo-Visma, a belga nem akar ehhez a csapathoz tartozni. Állítólag Plugge teljesen kisemmizné a QS-t, csak a Soudal pénze kell nekik, esetleg még egy-két használható versenyző (Evenepoel, Van Wilder, Asgreen vagy Lampaert), de a maradék bringás és személyzet mehet ahová akar.

Ez sajnos pontosan beleillik abba a képbe, ami a rendkívül arrogáns és idióta Pluggéről terjed. Egy undorító f*szfej, pont úgy, mint az egész csapata. Lefevere nekem óriási csalódás, de valószínűsítem, hogy már ki akart szállni, megunta ezt az egészet (mondjuk ezt mondta is), Bakala meg nélküle nem csinálta volna magában a QS-projektet. Plugge megszimatolta ezt, aztán ugye onnantól tudjuk a sztorit: találkozót két Lefevere-től, többször is és most itt tartunk.

Ezzel az egésszel pedig abszolút egybevág, amit a Marca tudott meg: A Quick Step igazgatósága vasárnap körlevelet küldött ki a versenyzőnek, hogy kezdjenek új csapat után nézni. Ahogyan ebben a cikkben is írják, hétfőn vagy kedden érkezik a hivatalos bejelentés a fúzióról.

https://www.marca.com/ciclismo/2023/10/01/6519a4a8ca474166668b4585.html


Magam részéről itt be is fejezem, megnézem a Lombardiát, aztán ennyi elég volt ebből a sportágból. Egy ilyen undorító féreg bandát, mint a Jumbo-Visma, akik szó szerint azt csinálnak, amit csak akarnak, no komment. Ha kell, szétbarmolják a többi csapatot, nem elég, hogy szarrá vannak cuccozva, kutya se támogatná őket, ezért cserében tönkrevágnak 20 éve létező csapatot. A Quick Step se volt szent, bőven voltak hibák, de ez így egy olyan lezárás, ami nem éppen elegáns. Lefevere esetében érződik, olyan, mintha a fogát húznák, de véleményem szerint jobban járt volna, ha pár éve amikor mondta, visszavonul. Ez így neki se szép befejezés. Kár ezért a sportágért.

Arnaud De Lie

Írtam róla már, a "Next Boonen", most is nagyot alkotott, valószínűleg All-Time legjobb sprintbefutót produkálta.

https://www.eurosport.hu/kerekpar/famenne-ardenne-classic/2023/ilyet-meg-nem-lattal-de-lie-egy-labbal-tekerve-huzta-be-a-sprintet_vid2002417/video.shtml

Elképesztő a srác, én azt jósoltam, következő évben már hülyére veri a mezőnyt, szerintem csak Philipsen sprintben és majd MVDP pavén lehet ellenfele. Gyors, erős és olyan robbanékony, amivel a többi sprinter nem bír el. Ami feltűnő, hogy pocsékul helyezkedik, nincsen vonata, de gyakorlatilag olyan 4-5 méter hátrányból is simán ad nekik 3-4 métert, annyira erős. Ha lenne egy jó felvezetője, akkor nem lesz ellenfél számára.

A gond és szomorúság nekem ebben az egészben az, hogy egy olyan csapatban van, ahonnét, ha szintet akar lépni, akkor két éven belül távozni kell. Mi lehet a célpont? Mivel Lefevere már korábban meg akarta szerezni, és az Alpecin Philipsenék miatt nem jöhet szóba, nem lesz más belga csapat (ehhez meg azt hiszem ragaszkodik De Lie), így marad a leendő Soudal-Visma... Ez még a jövő zenéje, addig még sok dolog változhat.