@PozzatoÉn sem értem, de hát ez van. Nem kell mindent érteni, mert akkor esetleg felforrhat az agyvíz. Viszont tényleg látszik az ügyben meghúzódó Soros-szál és Gyurcsány-szál. Ez van, na, előre kell menni, nem hátra, jobb út van erre, mint arra. Satöbbi.
Itt van ez az üzemanyagos plafonos dolog. Egyre több helyen fordul elő, hogy nincsen sem benzin, sem gázolaj. Néhányan már méltatlankodnak az üzemanyaghiány miatt. Nyilván azok méltatlankodnak, akik eddig nem gondolkoztak, mert számukra túl megerőltető gondolkozni, és amúgy is, avatkozzon be az állam, oldja meg az állam, szajkózzák. Ők pedig majd legfeljebb, ha nem tetszik nekik az állam beavatkozása, akkor sipákolnak. Hiszen nehogy már azt mondja bárki is nekik, hogy nem autóval kell menni a sarki fűszereshez.
Jelenleg az történik, hogy a Magyarországon élő összes állampolgár fizet, tényleg a Magyarországon élő összes állampolgár fizet azért, hogy az autóval rendelkezők 480 forintos benzinnel vagy 480 forintos gázolajjal kocsikázhassanak.
Akik gyalog járnak, azok is fizetnek azért, hogy mások kevesebb pénzt fizetve autózhassanak.
Akik bringáznak, azok is fizetnek azért, hogy mások kevesebb pénzt fizetve autózhassanak.
A gyermekek is fizetnek azért, hogy mások kevesebb pénzt fizetve autózhassanak. Természetesen a gyermekek helyett a szüleik fizetnek azért, hogy mások kevesebb pénzt fizetve autózhassanak.
"Odafenn" hiába törvénykeztek úgy, hogy nem zárhatnak be csak azért a benzinkutak, mert nem éri meg rögzített áron üzemanyagot árusítani, s nem érdekli a magyar kormányt, ha veszteség éri a vállalkozókat, nyitva kell tartani és punktum, mert ugyan egy ideig az érintettek átvállalták a veszteséget és "szoptak", de amikor látták, hogy a magyar kormány újra és újra meghosszabbítja az üzemanyagok árplafonját és ők továbbra is "szopnak", akkor elkezdődött az, hogy ezért-azért-amazért nincsen üzemanyag.
"Majd holnap lesz, esetleg ha nem holnap, akkor holnapután lesz. Talán. Remélhetőleg. Ha akkor sem lesz, akkor majd a jövő héten."Szemléltető példa az árplafonos benzinre és árplafonos gázolajra (a számok tájékoztatók és csakis a példa miatt vannak):
- Egy liter benzin beszerzési ára – ebben a példában - 300 forint.
- Erre a 300 forintra a magyar állam azonnal rátesz különböző adókat (jövedéki adó, ÁFA) közel 140-150 forint értékben.
- Az utóbbinál maradok az alacsonyabb összegnél, ám még így is már 440 forint egy liter benzin ára.
- Erre rájön még a készletezési díj, a kisker. árrés, a nagyker. árrés, és mit tudom még micsoda, de szerintem ennél a példánál maradok annál, hogy a benzin eladási ára 550 forint.
- Nos, a példabeli benzin literjét 550 forintért kellene eladni a benzinkútnál, de az árplafon miatt csak 480 forintot lehet kérni.
- Vagyis minden liter benzin eladásánál van 70 forint veszteség.
- Megáll valaki 20 liter benzint tankolni az autójába, s ez nyereség helyett máris 1400 forint veszteséget jelent a benzinkút üzemeltetőjének (20 liter benzin szorozva literenként 70 forint veszteséggel).
- Megáll valaki 50 liter benzint tankolni az autójába, s ez nyereség helyett máris 3500 forint veszteséget jelent a benzinkút üzemeltetőjének (50 liter benzin X literenként 70 forint veszteség).
- Ez a példabeli benzinkút legyen közepes forgalmú, mondjuk csak napi 1000 liter benzint tankolnak itt.
- Ez azt jelenti, hogy napi 70 ezer forint a veszteség. (naponta 1000 liter eladott benzin X literként 70 forint veszteség = napi 70000 forint veszteség)
- Ez azt jelenti, hogy havonta 2 millió 100 ezer forint a veszteség. (napi 70000 forint veszteség X 30 nap = havi 2 100 000 forint veszteség)
A benzinkútnál dolgozó emberek hiába kérnek fizetésemelést, mondván jogosan, hogy minden megdrágult és drágább lett a megélhetés, mert azt a választ fogják kapni, hogy havi bő 2 millió forint veszteségnél ne fizetésemelést kérjenek, hanem örüljenek, hogy még van munkahelyük és nem munkanélküliek.
A tehetősebb vállalkozó néhány hónapig "elbírja" a havi bő 2 millió forintos buktát, ám amikor már 6 hónapon keresztül folyamatosan bukik az árplafon miatt és a vesztesége már bőven meghaladta a 12 millió forintot, és látja, hogy semmi esélye sincsen másra, akkor elkezd foglalkozni azzal, hogy minél kevesebb benzint ad el, annál kevesebbet fog bukni.
És mivel egyre többen próbálják csökkenteni a veszteségeiket, ez a dolog azzal jár, hogy egyre több benzinkútnál egyre kevesebb benzin lesz. Üzemanyaghiány lesz.
Ilyesmi történik akkor, amikor beavatkozik az állam és nem a Máltai Szeretetszolgálat vagy egyéb jótékonysági szervezet adagolja az üzemanyagot.