Csak egy kis politika...

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában


Pl.
Horvátország!!!!
95-ben még háborúztak, szétlőtték az országot.
Utánna 10 év alatt se, olyan autópálya rendszert csináltak és kötöttek össze a tengerrel, hogy még.
1 dologra koncentráltak : turizmus! Jó áras, jó szolgáltatás!!

Nálunk háború nem volt, igaz autópályarendszerünk is kb 40-50%-os!!!!
Könyörgöm!!! Egy Pest körgyűrű nem jön össze???? Tényleg???? Mi a fasz van?

Idézetet írta: MessiÁs Dátum február 16, 2022, 18:48:11Nyilvan nem feltetlen szukseges exportalni ha van mellette mas, mondjuk turizmus. Nem is ez a kerdes lenyege, hogy muszaj csinalni valamit amit eladunk kulfoldon.. de azert mondjuk nem lenne rossz ha egesz Europaban magyar buszokkal jarnanak..

Nem is ilyen valaszokat remeltem hogy megvan a penz de rosszul használjuk. Engem az erdekel mire kene hasznalni.. amit irtal semmit nem er a kerdes szempontjabol ilyet en is tudok irni.

Megvan a penzem, fogadtam is vele de rossz kimenetelre tettem.. na bumm, ennyire hasznos a valaszod.

Eggyel előtte leírtam kb

Tételezzük fel, nem történt meg az elmúlt 30 év. Senki sem gondolkodik olajszőkítésben, nem akarnak az Aranykéz utcában robbantani, mindenki fejlődni akar. Őszinte leszek, rengeteg ötlet van, csak pár belőle:
- A mezőgazdaságot meg kell erősíteni, több olyan terméknek brandet építeni, amelyben erősek lehetünk szerte a világon: bor, sajt, víz, gabona stb., lehetne ezt bőven sorolni. A magyar föld az egyik legjobb a világon. A víz lelőhelyek kiválóak, itt egy példa rá: https://novekedes.hu/interju/megcsinaltak-a-lehetetlent-magyar-sikersztori-kinaban

El kell érnünk azt, hogy ne mi függjünk az EU-s, amerikai, kínai és orosz termékektől, hanem ők tőlünk (nem túl bonyolult ezt elérni). Prémium termékek gyártása, ahogyan teszi azt mondjuk Svájc. Ki kell aknáznunk azt a lehetőséget, hogy kivételetes adottságai vannak az országnak.

- Az elsőhöz kapcsolódik a megfelelő ökoszisztéma, ehhez viszont környezettudatosság kell. Ha ezt betartjuk, egészségesebben élnek az emberek (ételek minősége javul), jobb a levegő minőségi és még lehetne sorolni, akkor nem lesz annyi beteg ember. Javul az életminőség, megfelelően elköltve az egészségügyre szánt pénzt, meghosszabbodik az emberek élete, kevesebbet kell orvoshoz járni. Az orvosokkal kapcsolatban, megfelelő képzésekben való részvétel, 5 vagy 7 évente 1 éves szünetre vonulni - kiégés elkerülése érdekében -, megfelelő bérezés, hogy a legjobbak ne külföldön keressenek munkát. Ezzel szorosan összefügg, ha rendben van tartva a föld, igényes az ország, szép a táj, akkor az vonzza az turistákat is. Újabb bevételi forrás. Nem szállodákat kell először építeni, hanem alulról kell építkezni, más megközelítést alkalmazni...

- Az IT-szektor erősítése (észtek ezt lépték meg a rendszerváltásuk után, azóta meg bőven előttünk járnak, erről eléggé sok cikk született, hogy Európa élmezőnyébe tartoznak gazdaságilag). Azt hiszem, hogy ezt nem kell taglalnom.

- Mindezeken felül, számtalan olyan ágazat van, ahol minden zokszó nélkül alkothatnánk nagyot. Egyik ilyen a divat, ahol világszerte ismert modelleink és tervezőink vannak, viszont világmárkánk nem igazán. Felépítve egy gyárat, amely minőségi termékeket gyárt - teszem azt mondjuk kézzel -, eléggé sok embernek adhatna munkát. Elég megfigyelni a Zara-üzletláncot? Amikor spanyolban jártam, hová mentek a magyar turisták? Zarába, hogy ott kint milyen? Nagyjából ugyanolyan, mint itthon, de világszerte rengeteg embernek ad munkát.

Őszintén szólva, ez csak ami 2-3 perc alatt eszembe jutott. Építőipar? Világszerte kevés a munkaerő (nálunk is), mi lenne, ha megfelelő képzések lennének, megfelelő perspektívával a fiatalok számára. Akkor ők bizony elmennének dolgozni ilyen ágazatban. Tudok olyan faluról, ahol minden évben komoly volt a bűnözési ráta, majd a fiatalokat elvitték építkezésekre... hirtelen visszaesett, ugyanis elkezdtek 3-400k-t keresni, nem akartak már lopni.

Ha mondjuk az építőipar jövőjén gondolkodunk, akkor lehetnénk az első nagyobb ütemben 3D-s házakat gyártó ország. Elég megnézni a svéd házakat, amik gyorsan készen vannak. Rákapott a világ, szinte mindenhová exportálnak.

Még annyi: nagyon fontos, hogyan kezeljük a termékeinket. Ha megbecsüljük, igényesek vagyunk, prémium termék készítünk (vagy van a birtokunkban), nagy profitot érhetünk el. A legutóbb is úgy adtam el egyik tulajdonomban lévő dolgot, hogy megnéztem, mennyiért kínálják a neten a hasonlóakat.

Láttam, hogy fogalmuk sincsen az árazásról, ezért ötszörös árral nyitottam. Miért? Mert ígyis el lehet adni minimum háromszor annyiért. Mi történt? Az én termékeket elkezdték nézni, nem értették, miért annyira drága? Reakció? A többiek sem akartak kimaradni, emelték az árat. Mi történt? Eladtam óriási haszonnal, igaz, nem ötszörös áron, de nem túl messze tőle. Meg kell becsülni amink van.

#874 február 16, 2022, 19:39:40, Sound
Hogy mennyire más van, mint amit Pozzaro ír..
Pl
EKF Pécs
Elkezdte az mszp, befejezte a fidesz.

Balokány liget Pécs, mindenki vágja 100 éves strand ami szarrá van rohadva, mellette lévő telek Kodály központ, maj Tudásközpont, szemben a 6-os út túloldalán cigány putrik!

Kodály központ
Felépítik-minden határidőröl lejésve eltelik 6-7 hónap. Potyog a vakolat, vizesedik, repedezik, leesnek a csempék az alagsori wc-kben.

Kideült, hogy a Balokány azért volt fürdő mert bizony a területen vannak források!!! Ráépítették a Kodályt egy forrásra - miért!
Mert a havernak ott volt telke!!!
Aztán kederült, hogy tudták hogy egy forrásra építik. Egy több milliárdos beruházást tudatosan építettek forrásra!! miért????

Mert van egy nagyon jó span vállalkozó, aki bizony a szivattyúzás nagymestere, s készültek, hogy hamar jön a rohadás!!!
Jöttek, felbontották, szigetelték, állandó szivattyúrendszert építettek!
Mondanom sem kell, hogy évi súlyos 10 milliók mennek el egy koncerterem alatti forrás szivattyúzására.
Ééés ezt előre kitalálták!!!!
A szivattyús vállalkozó, legyen a helyi Lőrinc, élete végéig biztosította tágabb családja számára ezzel a csalással a megélhetést.

Természetesen kultúrára szánt közpénzből.
Ez 1 db eset - viszont mutatja, hogyan gondolkodnak a vezetőink.
Szóval ezt egy szlovén, osztrák társadalomban nem lehetne bűntetlenül megcsinálni. Ez megy nagyban is...esélyünk sincs.
Beszántott Gödöllő, folyamatos autópálya mutyik...

Most például Nagynyárád és Hargitai képviselő úr kap autópálya lehajtót. Szajk 7, Bóly 6 kmre van Nagynyárádtöl és ott van pályalehajtó ! Csak ezért vittek egy új ágat az M60-ról Horvátország felé, hogy Nagynyárádnak legyen olyan lehatója ami 10 mp a falutól, ahol Hargitai él!!!
Miközben az M60 nincs kész!!! Pécs-Szigetvár-Barcs halálút, brutál kamion és traktor forgalom. Nem mellesleg Ormánság! Az ország és az Unió egyik legelmaradottabb régiója!!! Közben Hargitai urizál közpénzen 40 km-el odébb több 10 millárd forintos útépítéssel.

Fájó ezt kimondani, mert hittem bennetek, hogy megváltoztok, államunk tagjai és nem ellenségei lesztek, de be kell látni, Soros ügynökei vagytok. Hívtam a központi számot, innentől csak rajtatok áll, hogy jó útra térjetek!

Ha egy cikket elolvasnál az árszabályozással kapcsolatban:
https://hold.hu/holdblog/dont-cry-for-me-hungaria/

@Sound

Szeretem olvasni az írásaidat, mert tárgyilagos és hasznos, emellett nagyon sokszor egyetértek veled, de most kiegészíteném az itteni utolsó írásodat.

Nem vitatom, hogy Hargitai úrnak köze van az épülő nagynyárádi M6 lehajtóhoz, de legalább annyi, ha nem több köze van Csányi Sándor Bóly Zrt-jének is és ő kicsit nagyobb ember, mint Hargitai.

A Pécs-Barcs szakasz valóban kegyetlen, én 2000-2010 között jártam arra kéthetente, és már akkor is durva és előzésre lehetetlen volt. Gondolom most még rosszabb.
De. A 6-os út az európai úthálózat része E73 számmal Budapesttől-Szekszárdig, onnan az 56-os a határig, majd Eszék, Szarajevo és a vége Opuzen Horvátországban.
Szekszárdtól csak magyar út, és az M60 azért épült, hogy Pécs (az 5. legnagyobb város és megyeszékhely) be legyen kötve az országos autópálya hálózatba.
Igaz Barcsnál találkozik a 6-os az E661-es (Balaton-Zenica, Bosznia) úttal, de az B rendű európai üt és a horvátok kijelentették, hogy soha nem építenek autópályát azon az úton a magyar határtól az A3-ig.

Az M6 és északra az M2 célja, hogy létrehozzanak egy folyosót a Balti-tenger és az Adriai-tenger között, ellensúlyozva az Európában hagyományos nyugat-kelet irányú szállítási útvonalakat. Nem mellesleg a Szuezi csatornán bejövő kínai áru is gyorsabban érne el Európa ezen részére. Ennek a lengyel szakasza kész, a csehek és a szlovákok vitatkoznak, hogy Pozsonyig melyik országo keresztül és melyik (már meglévő) autópályával kössék össze. A magyarok is haladnak, de nem akarják az M1-re terelni a forgalmat (ami most is csúcsra van járatva), hanem Dél-Szlovákián keresztül Ipolyságnál érne be hazánkba az út. Ebből a részből a Pozsony-Dunaszerdahely nemrég készült el. A folytatásban a horvátoknál már több mint egy éve kész az eszéki új Dráva-híd, építik a határig az autópályát ők is, és a bosnyákoknál is vannak szakaszok, főleg Szarajevó előtt és után.

Ez a terv már valamikor a 90-es évek közepe óta létezik és azért halad ilyen lassan, mert az EU nem finanszírozza. Nem érdekük, hogy Marseille, Genova vagy Rotterdam helyett Splitben vagy Rijekában kössenek ki a kínai vagy Távol-Keleti árukat szállító hajók.

Ebben a játszmában pedig a Pécs-Barcs szakasz nem játszik, Hargitai meg jó helyen lakik. Lehet, tudta hová kell költözni.

Értem ez egy terv része, amit már eldöntöttek.
Ha ránézel a térképre, viszont látod, hogy mi történne az Ormánság régiójával, egy Barcsig tartó pályával - amire a forgalmi igény óriási.
Barcstól, meg a Dráva mentén fel lehet állni az M7-re, ha a horvátok nem csinálják meg.
Gyakorlatilag Ormánság - Graz, Slovénia felé annyi lenne, mint Budapest.
Ha beindulna a mezőgazdaság és tényleg piciben, pl.:
egy helyi termelő 8-10 mázsa dinnyét megtermelhet mellékesben ott lenn, s vihetné Ausztria felé, és ez csak a dinnye. A harkányi, siklósi, villányi térség mekkorát kapcsolódna Európához itt!!!

Menjen Nagynyárád felé a pálya!
De ne már a Hargitai miatt csinálnak egy pályakihajtót...az minimum 1,5-2 milliárd. Ott van mellette pár kilométerre másik két kihajtó Pest felé.

Jajj és a lányok is mennyivel könnyebben járnának le olaszba!
 :D
Logisztikailag még annyi, hogy Rijeka összeköttetése adott - Szlovén- Osztrák, és akár Szlovák/Magyar vonalon. Tehát készen van a szárazföldi/vasúti(Rijeka-Bpest is adott) főútvonal, ha a térképet böngészem.


Meglátasaim:

- a Kétfarkú Kutyapárt már rég nem vicces, inkább káros
- Márki-Zay Péter okos fickó, de erre az egészre nem állt készen, és maga alatt vágja a fát
- a Fidesz szlogenjei, reklámjai rég látott mélységben vannak, most lennének a leginkább legyőzhetőek, de továbbra sincs jobb alternatíva
- ahogy a kormánymédia ferdít, úgy az ellenzéki is, igenis történnek fejlesztések, beruházások, úgy lenne korrekt ha a magát korrektnek tartó ellenzéki média ezekről is beszámolna
- az ellenzéki média álszent, a kormánymédia legalább nyíltan elfogult
- a mi hazánkos politikusok, plakátok kretének

Edit néni szavazata egyre inkább szimpatikus.


Gattyány-Détári páros az kéne!
Lennének újra nyilvános házak!!!
Koalícióban a Gödénnyel!

ha már balfaszok vagyunk legalább azt csináljuk rendesen ;D

Gattyán nem szól másról, minthogy szavazatokat vegyen el, ami a Fidesznek kedvez. Akárcsak a Mi Hazánk színrelépése is. Más kérdés, hogy utóbbi tényleg buktatni akarná Orbánt, Gattyán meg a választások után biztosan megkapja a maga kis jutalmát.

2014: "Putyin maga április 17-én vezette elő ezt a motívumot, amikor Ukrajna Oroszország általi megtámadását a Nyugat folyamatos támadásai elleni spirituális védekezésnek minősítette. (...) A Krím elesése az orosz vezetőket arra bátorította, hogy ugyanezt a forgatókönyvet Ukrajna más déli és keleti részein is megismételjék."
2022: "Felrobbant a donyecki népi milíciák vezetőjének autója az Ukrajnából 2014-ben kivált, nemzetközileg el nem ismert, de Oroszország támogatását bíró Donyecki Népköztársaság (DNR) székhelyén" – írta péntek késő délután a Guardian az orosz állami média híradására hivatkozva. Az autó a szakadár terület kvázirendőri erejét vezető Gyenisz Szinenkové volt, pusztulását a helyi tudósítások szerint egy robbanószerkezet okozta. (...) Pénteken a kelet-ukrajnai szakadár ,,népköztársaság" vezetője bejelentette, hogy Ukrajna készül általános támadásra, ezért a szakadár Donyecki Népköztársaság megkezdi a területén élő civilek kimenekítését Oroszországba.

A történelem ismétli önmagát, megint eljátssza Oroszország az áldozat szerepét, miután megrendeztek egy támadást.