Május 16, 2021, 00:39:17 am CEST

Szerző Téma: Kerékpár  (Megtekintve 95271 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #1320 Dátum: Április 16, 2021, 21:16:05 pm CEST »
Furcsa, ha valaki azon csodálkozik, hogy egy sportolónak is lehet agya
"Bizonyára sokan ismerik a Monty Python szkeccsét, amelyben német és görög filozófusok csapnak össze egymással a futballpályán. A jelenet abszurditása megragadta a fantáziáját a franciák egyik feltörekvő profi kerékpárosának, az egyébként filozófus végzettségű Guillaume Martinnek is, majd egy olyan könyvet írt, amelyben Szókratészt és egy sereg másik filozófust felültetett a biciklire és végigtekertette velük a Tour de France-t. Martinnek a könyvvel az is volt a célja, hogy a sportolókat ne agyatlan bunkókként könyveljék el. A kerékpársport filozófusával írásban készíthettünk interjút."
https://telex.hu/sport/2021/04/10/guillaume-martin-kerekparos-filozofus-cofidis-hegyimeno-irodalom-szokratesz-biciklin-interju-tour-de-france


Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #1321 Dátum: Április 18, 2021, 17:30:35 pm CEST »
Mekkora befutó volt az Amstelen, minimum 15 percig nézték, hogy melyikük nyert. Szemből nekem egyértelmű volt, hogy Wout van Aert, aztán célfotó és fentrtől meg egyértelmű, hogy nem tudom, döntetlen vagy Pidcock.  ;D

Pidcockról már 2 éve is írtam, srácból komoly versenyző lesz, igazi all-round, cyclocrossban is jó, hegyekben sem jön zavatba, sprintben sem, pavén is tud menni. Nehéz lesz ellene versenyezni, az már biztos.
Durva, hogy Pidcock 20 évesen bronzérmes így (mondjuk Battistella is csak most lesz 21), érdemes lesz figyelni a kisgyerekre (szó szerint, mert csak 157 centiméter).

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető curpy82

Re:Kerékpár
« Válasz #1322 Dátum: Április 19, 2021, 19:25:21 pm CEST »
Fetter előrébb végzett,mint Chris Froome. ;D

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #1323 Dátum: Április 21, 2021, 17:14:11 pm CEST »
Alaphilippe vs.Roglic kemény kis csata volt a Wallonne-n :o Az pedig mekkora volt, amikor Valverde már a járdán furakodott előre a jobb pozícióért és ott is lett neki egy 3. hely :ok:

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #1324 Dátum: Április 21, 2021, 17:24:36 pm CEST »
Mur de Huy a rövid és csalóka emelkedők királya.  ;D Vannak támadások féltávnál, de egyszerűen annyira kemény a vége, hogy nem lehet bírni végig azt a tempót. Tényleg az Alaphillipe - Valverde duóra lett "kitalálva", mert az ő robbanékonyságuk kell a győzelemhez. Az öreg Sanyi szépen csinálta, szinte rutinból ment. Azt megnéztem volna, hogy Pogacar vagy Hirschi mire ment volna a végén, de ugye az UAE a koronavírus miatt kiszállt... Idegesítheti majd Roglát, hogy Alaphillipe nem volt azért csúcsformában (látszott az Amstelen meg egész tavasszal), de így is lesprintelte őt.

Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #1325 Dátum: Április 22, 2021, 15:47:55 pm CEST »

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #1326 Dátum: Április 22, 2021, 16:09:43 pm CEST »
@Pozzato, eszembe jutott valami, amit már korábban meg akartam kérdezni tőled, de sajnos mindig elfelejtettem. Bocsi, ilyen (is) a betegségem. Most ismét eszembe jutott, s máris kérdezek, mielőtt újból felejtenék.

Szerinted a flandriai körverseny hajrájában miért állt meg Mathieu Van Der Poel 50-100 méterrel a cél előtt?
Jött a "kalapácsos ember"?
Vagy valami más történhetett, hogy a cél előtt befejezte a sprintet és elbukta a flandriai körversenyt?

Sportfogadas.org

Ajánlat
« Válasz #1326 Dátum: Április 22, 2021, 16:09:43 pm CEST »
Szeretnél online fogadni?

Amennyiben megbízható helyen szeretnél játszani, akkor ajánljuk, hogy nézd át az általunk javasolt online fogadóirodákat tartalmazó listát.


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #1327 Dátum: Április 22, 2021, 16:43:49 pm CEST »
Azon a véleményen vagyok, amit te is írsz, hogy a "kalapácsos ember" megérkezett. Besavasodott a hajrában, ők pedig már vannak annyira rutinosak, hogy ilyenkor tudják: felesleges tovább pörgetni. Amikor sportoltam, nekem is volt ilyen, hogy a mérkőzés vége előtt 2 perccel egyszerűen nem tudtam lépni, ott szerencsére jött a csere (kosárban azért ez könnyedén megoldható), de itt nem volt más alternatíva van der Poel számára. Elsősorban hegyi szakaszokon látunk ilyet, de ott azért nem ennyire látványos, mert érthető számunkra, hogy a hegyen felfelé elfáradnak. Túl sok támadás volt korábban az elejében (MVDP által is), ez pedig egy ilyen versenyen nem fér bele. Ő télen sem pihent, ment a cyclocross, az is sokat kivehet az emberből, ráadásul ott jóval rövidebb ideig kell maximum wattot leadni. Nem néztem meg utólag a flandriás adatokat, de emlékeim szerint, voltak ott verseny közben eszement váltások a hollandtól.

Nem tudom, hogy láttad-e az Amstel Godl Race sprintjét, de ott is hasonló történt, csak nem volt ennyire látványos: Schachmann fogyott el. A kommentátorok azt mondták a sprint előtt, hogy a németnek esélye sincs Pidcock és van Aert ellenében, de ez nem igaz. Schachmann jó sprinter, nyert két évvel ezelőtt Ulissi ellenében mezőnyhajrát (aki hasonló sebességgel rendelkezik, mint Pidcock), de Schachmann a verseny során egyszer bukott, fel kellett zárkózni, ez sokat kivett belőle, érződött rajta, hajrára beálltak a lábai.

Hasonló történt a 2016-os Roubaix-n is, mikor Matthew Hayman nyert. Az volt a csodafaktor, pedig, ha jobban belegondolunk, érthető az ausztrál sikere. Hayman ugye elment egy szökéssel, de ez viszonylag nagyobb csoport volt, ráadásul ekkor már eltelt 2 óra a versenyből, 4 órát töltött elől, mindezt úgy, hogy a wattmutatói rendkívül alacsonyak voltak. Gyakorlatilag végig gumizott elől, ezért maradt ereje arra, hogy lesprintelje az ikont, Tom Boonent. A QS belga versenyzője próbált mindenkit leszakítani, menni Haymanék után, ami sokat kivett belőle. A tőle megszokott sprintre nem maradt ereje, sokkal kevesebb wattot adott le, mint szokott, míg Haymannek volt ereje hosszabb hajrát nyitni (többieknek nem). Ami még fontos, hogy Boonen például támadta a szökevényeket a végén, egyedül akart nyerni, de az is fárasztotta őt.
https://www.trainingpeaks.com/blog/power-analysis-mathew-hayman-s-victory-at-paris-roubaix/

« Utoljára szerkesztve: Április 22, 2021, 16:46:02 pm CEST írta Pozzato »

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető csabax

Re:Kerékpár
« Válasz #1328 Dátum: Április 22, 2021, 20:08:19 pm CEST »
Köszi a választ.
Ja, láttam az Amstel Gold Race-t is.

Visszatérve Mathieu van der Poel esetére, amikor fejbe kólintotta őt a "kalapácsos ember".
Ez már a sokadik eset nála, hogy cél előtt besavasodik vagy eléhezik. Először még azt gondoltam, hogy fiatal és heves vérmérseklete van és tapasztalatlan. Kerestem a mentségeket. Hiszen Mathieu van der Poel tényleg nagyon-nagyon tehetséges kerékpáros.
Ám mostanra már kezdem megunni a "hülyeségeit", s már egyre inkább olyasmire kezdek gondolni, hogy a holland bringás fejével lehet valami bajság. Ugyanis már 26 éves Mathieu van der Poel, s úgy vélem, hogy a harminchoz közelítve általában már mindenkinek benő a feje lágya. Vagyis megkomolyodik.
Sajnos a hollandnál még továbbra is az van, hogy kora ellenére, bár nagyon jól látszik a hatalmas tehetsége, általában minden "akcióban" benne van, képtelen higgadtan versenyezni, nem osztja be, amit kellene, s ezért már az "elvártnál" többször és ráadásul látványos helyzetekben (0-12 kilométerrel a cél előtt) fogy el az ereje.
Talán nála is kell majd várni még egy évtizedet arra, hogy lehiggadjon? Tényleg képtelen követni a jó öreg Sanyi példáját, aki - például – ha kell, akkor szinte láthatatlan a teljes versenyen és megbújik a mezőnyben, pihen, kivár, majd pedig a cél előtti utolsó kilométeren belül akár még a járdára is "eltéved", ha ilyesmi szükséges ahhoz, hogy dobogós legyen?

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #1329 Dátum: Április 22, 2021, 20:23:04 pm CEST »
Így van, fejben tényleg vannak problémák, de ez a cyclocross múltból is fakad. Azt gondolja, hogy az országút is egy cyclocross verseny, de ez nincs így, ezért is írtam ezt róla:
Mathieu van der Poel és Wout van Aert részéről az a gond, ami sok esetben előny: cyclocross múlt. Állóképesség szempontjából egyértelmű előny, viszont taktika és versenyzési szokás miatt hátrány. Ők azt tanulták meg, hogy a maximum teljesítmény 40-70 percig kell leadni, mivel a cyclocross versenyeken is eddig tartanak. Ez kicsit csalóka, ugyanis abban a kategóriában alig van ellenfelük, ezért az első 20-30 perc során teljesítenek csúcsot, elszakadnak a mezőnytől, majd esetleg egymás között lemeccselik (az országuti mezőnyben viszont gondban lehetnek az utolsó 5 km-en belül, mert addigra elfogy az erő). A gond az, hogy míg cyclocross mezőny nagyobb része gyenge, addig egy World Tour versenyen minimum van 3-4 jobb ellenfél, ráadásul akad egy kiváló csapat okos taktikával.

Az jól látható, hogy a két sztár ezért is kezdeményez 30-50 km-rel a vége előtt támadást, mert bekerülnek a "zónájukba", ahol menni kell erőből. Azt is érdemes megfigyelni, mennyire dinamikusak ilyenkor, ami tényleg 30 percig tart, többször támadnak, MVDP többször is óriási tempóra kapcsol. Így volt ez a vb-n is, így volt szinte minden egynaposon. WVA próbálja őt követni. A Quick Step vezetésének körülbelül egy évbe telt, mire megtalálták a megoldást:

Egyetértek, változtatni kell a mentalitásán, mert ezzel nem fog előrébb jutni. Neki arra van szüksége, hogy egy megfelelő mentorhoz kerüljön, aki Lefevere. Az idézetből még bőven van, de nem másolom át az egészet, lényeg az, hogy a QS-nél rájöttek az ellenszerre. Hiába látványos nagyon, amit csinál, túl sokszor kerül a vörös zónájába egy verseny alatt, plusz amit még hátráltató tényezőnek gondolok, de sosem fog szabadulni tőle: cyclocross versenyek. Tudom, ezzel készül, ez az élete, de mindkét szegmensben nem lehet maximumot menni 10 hónapon át, kizárt. Lehet, ha nyáron olimpiát nyer, kicsit le fog nyugodni, de ehhez az is kell, hogy legyen olimpia...

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #1330 Dátum: Április 24, 2021, 11:33:04 am CEST »
Pinot nem indul a Girón!

Reméljük Valternek ez egy szabad versenyt jelent :)

Nem elérhető SPF Előzetes

Re:Kerékpár
« Válasz #1331 Dátum: Április 24, 2021, 18:26:26 pm CEST »

Nem elérhető Pozzato

Re:Kerékpár
« Válasz #1332 Dátum: Április 24, 2021, 21:38:40 pm CEST »
Pinot nem indul a Girón!

Reméljük Valternek ez egy szabad versenyt jelent :)
Jelen helyzetben, ha Ati jó formában lenne a Giróra, nem Reichenbach lenne az FDJ vezére, akkor ilyen mezőnyben top15-ben is végezhetne. Pinot nincs, Evenepoel formán kívül, Nibali sérülésből tér vissza, Bernalt nagyon bújtatják, Bennett abszolút homály, Hindley szintén, McNulty is talány és Soler, aki szerintem még saját maga sem hiszi el, hogy top10-ben végezhet.

Akik valószínűleg jobb állapotban leszek: S. Yates, Bardet, Landa, Bilbao, Almeida, Carthy, Sivakov és esetleg Buchmann.

Egy biztos, támadásból nem lesz hiány, de többségük eléggé ingadozó versenyző, valaki kaphat "ajándékba" egy GT-győzelmet. Bernaltól nagyon sok függ majd, ha tényleg csak jegelik és semmi baja, akkor ez a mezőny neki nem jelenthet problémát, de nekem gyanús, hogy az a hát nem bír már annyit, mint két éve.

Nem elérhető oakland23

Re:Kerékpár
« Válasz #1333 Dátum: Április 27, 2021, 09:51:55 am CEST »
A ruandai srácok először láttak havat:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2966824/Flurry-excitement-Moment-Rwandan-national-cycling-team-stopped-tracks-training-trip-saw-SNOW-time.html

(Most nézem csak, hogy 2015-ös cikk, a bringákat néztem, hogy nem tűnnek épp a legmodernebb cangáknak, de gondoltam, hogy Ruanda azért nem kapja meg a csúcsgépeket, de így, hogy 2015-ös a cikk, így azért érthetőbb.)
« Utoljára szerkesztve: Április 27, 2021, 09:57:08 am CEST írta oakland23 »

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Nem elérhető Latzka

Re:Kerékpár
« Válasz #1334 Dátum: Május 04, 2021, 21:02:07 pm CEST »
Önkénteseket keresünk Budapestre!

2021. május 16-án vasárnap a Tour de Hongrie budapesti befutójához várjuk 18. életévüket betöltött önkéntesek jelentkezését az ötödik, azaz a záró szakasz magas szintű biztosításához.

Ha szeretnél csatlakozni a Tour de Hongrie stábjához 2021. május 16-án Budapesten, akkor töltsd ki az alábbi űrlapot: https://forms.gle/yLF9yrdx8BA4cypN8

A leendő önkénteseink feladata a körpályát (Andrássy út, Hősök tere, Kós Károly sétány, Hermina út, Ajtósi Dürer sor, Stefánia út, Ifjúság útja, Dózsa György út, Városligeti fasor, Felsőerdősor utca, Kodály körönd, Andrássy út) keresztező gyalogátkelőhelyek biztosítása a biztonsági szolgálattal és a rendőrséggel közösen, járókelők tájékoztatása az útvonal mentén.

A verseny 13:00-kor rajtol a Hősök teréről és várhatóan 15:00-kor futnak be a versenyzők az Andrássy úton, 12 kör megtétele után.

Az önkéntesek feladatait, találkozási pontot, valamint időrendjükre vonatkozóan részletes tájékoztatást küldünk e-mailben.

Érkezés a találkozási pontra: 11:15-11:30 között.

Távozás a kijelölt helyedről: a felettes csoportvezető utasítása után, várhatóan 15:15-15:45 között.

Segítőinknek a szíves közreműködésükért a hálánkon és a versenyt első sorból történő nézési lehetőségén túl adunk:
- Tour de Hongrie pólót
- Tour de Hongrie kulacsot
- Tour de Hongrie sípot
- Tour de Hongrie nyakpántot
- Primavera ásványvizet, banánt és müzliszeletet

És:
- Az első 60 jelentkező (feltéve, hogy el is jön!) egy Cofidis-es bringás sapkát is kap ajándékba!

Előre is nagyon köszönjük, hogy segíted az idei Tour sikeres megvalósítását!

Hajrá! Allez!
Tour de Hongrie szervezőbizottsága

Köszönetek ezért a hozzászólásért:


Sportfogadas.org

Mi ezt ajánljuk neked:
« Válasz #1334 Dátum: Május 04, 2021, 21:02:07 pm CEST »