Idézetet írta: Latzka Dátum szeptember 24, 2020, 13:52:19
No igen, Valter sorsa sokunkat érdekel. És mit gondolsz milyen szerepet szánnak neki? Nyilván csapatfüggő, de mégis. Mondjuk egy Grand Touron 2 vagy 3. számú opció összetettre. Vagy az is csapatfüggő, hogy egyáltalán bekerülne-e 2021-ben egy GT keretbe. Nem tudom, hogy egy Hongrie összetett és l'Avenir szakasz mire predesztinálja fel
Amiket a beszélgetésekben kizárt, legalábbis ez érződött: AG2R (
), Bora, Jumbo-Visma, Ineos, Israel, azt hiszem, hogy ezek közül 2-3 csapatot meg is erősített. Franciák nem tudom, hogy mennyire akarják őt megszerezni, ha FDJ, akkor ott 3-4. opció, de nem hiszem, hogy hozzájuk menne. Movistarról talán beszélt ő is, szerintem ők sem játszanak (ennél tudatosabbnak gondolom őt az eddigiek alapján), Lotto alapjáraton egynaposok és sprintek, QS esetleg, de Lefevere számára most ott van 3-4 nagy tehetség, szerintem Attila sem akar olyan sorba menni, ahol Evenepoel, Alaphilippe, Almeida, Bagioli és Knox van, szinte biztos az 5-6. szerepkör.
Bahrain talán jó megoldás lehet, bár róluk is mondta, hogy még kezdetén vannak a projektnek, de ott elindult egy irány az összetett és többnaposok felé. Nem lenne rossz megoldás, 2. opció már simán lehetne Landa mögött, sőt, kaphatna egy GT-t is.
EF-nél Jonathan Vaughters szokott fiatalokat igazolni, de ott van Higuita, Martínez, Powless és Rutsch, szerintem túl sok a fiatal tehetség. Lehet, hogy Vaughters úgy gondolkodik, hogy vége a Garderen - Urán korszaknak, jön majd az új generáció, de nem kéne még pluszban egy házi verseny Atinak.
Sunweb sem lenne rossz, de szerintem a keret teljes, 30 fő jövőre, jött Bardet vezérnek, tele fiatalokkal a csapat, meglepetés lenne, ha hozzájuk kerülne.
Treknél ott van még Nibali és Mollema, Porte elvileg lejáró (távozhat is az Ineosba), szupertehetség Simmons szintén a csapatban (Ati legyőzte őt az Hongrien, viszont amcsi szponzor, amcsi tehetség...), mivel náluk a Segafredo a második szponzor, ezért az amerikaiak mellett tuti olaszok lesznek a prioritás, következő Nibali keresése. Jött is Fancellu és Tiberi, valószínűleg nem kávéfőzőnek. Az
UAE-nél ott van Pogacar és nagyon sok fiatal, érkezhet még Majka is, illetve több fiatal kolumbiai, Gaviria is marad, Kristoff is, jött még Trentin is, gyakorlatilag sprintekre meg is vannak, egynaposokra is (Formolo és Ulissi). Hegyekben Majka és Pogacar mellett már McNulty az, aki felkészül, illetve Ardila Cano. Nem került szóba Covi, aki egy olasz tehetség, jó eredményekkel, valószínűleg egy olyan csapatban, ahol a sportigazgató olasz (Gianetti), tanácsadó olasz (Saronni), ott az olaszok élveznek majd prioritást, kivéve, ha szupertehetség vagy (Pogacar). Ami viszont előrevetíti, hogy Pogacar mögött instans második opció, ha nincs ott Majka, Formolo vagy Ulissi, mert akkor 3-4. opció minimum, ha nincs a keretben még pluszban McNulty és Covi.
Ez csak az én véleményem, de szerintem a legjobb döntés:
Mitchelton-Scott. Távozott Adam Yates, testvére Simon a vezér. Rutinos segítők: Kangert, Nieve, Juul-Jensen és Zeits, akik már nem akarnak többek lenni, mint amik. Nincsenek nagy egyéni ambíciók, beérik a mostani helyzettel. Ott van egy honfitárs, Peák Barna, ami egyrészt a szerződésnél is jól jön, utána a beilleszkedésnél is. A keret viszonylag karcsú még jövőre, ugyanakkor látszik az irányvonal: Simon Yates többnaposok, Michael Matthews egynaposok és sprintek. Hazatért Bling, neki mindent megadnak majd. Okkal érkezett hozzájuk Grondahl Jansen, egyik felvezetője lehet, de fontos lehet a norvég Kaden Groves szempontjából is. Ő a jövő sztárja, következő Robbie McEwen. Chaves az egyedüli kérdőjel, de szerintem felmérte a lehetőségeit: szakaszgyőzelmek GT-ken és top20, tökéletes segítő. Egy ilyen közegben, ahol lehetőséget adnak fiataloknak, van esélye Valter Atinak, hogy kapjon nagyobb versenyeket.
Mire predesztinálja az eddigi sikerei?
Krists Neilands tavaly tetemes fölénnyel nyerte a magyar körversenyt, de idén gyakorlatilag semmit sem ért el, pedig a csapatnál "mindössze" annyi változás történt, hogy World Tour szintre lépett. Nem kellett új közeget megszoknia, de kár egymás mellé tenni két versenyzőt. Ati más stílus, szépen fejlődik, viszont nem tudom megítélni, hogy fogja bírni a háromheteseket. Azért nem, mert ötletem sincsen, hogyan fog menni egy komoly mezőnyben, folyamatosan nagy tempó mellett. Tobias Foss (aki tavaly hatalmas előnnyel nyerte a l'Avenirt) sehol sincsen egyelőre. Lehet a Girón mennek nagyot mind a ketten, nem tudom. Az biztos, hogy egy jó alap lehet ez az eredmény, talán egy Micheltonnál kaphat egy GT-t (szökésekre, esetleg összetettre), akár egy Matthews mellett első opcióra is hegyekre, de nehéz ezt így kívülről megítélni. Én örülnék, ha kiváló összetett menőnk lenne, de szerintem addig még hosszú az út (remélem rám fog cáfolni gyorsan).