Forma1 - 2010

Előző téma - Következő téma

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


Ki nyeri meg az idei F1-et?

F.Alonso
6 (25%)
S.Vettel
5 (20.8%)
L.Hamilton
5 (20.8%)
M.Schumacher
5 (20.8%)
F.Massa
2 (8.3%)
J.Button
1 (4.2%)
Más versenyző
0 (0%)

Összes szavazó: 24

március 09, 2010, 14:18:26, Milan
Forma1 - 2010

Versenynaptár:

Március 12-14: 2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir)

Március 26-28 : 2010 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne)

Április 2-4: 2010 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX (Kuala Lumpur)

Április 16-18: 2010 FORMULA 1 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai)

Május 7-9: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFÓNICA 2010 (Catalunya)

Május 13-16: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2010 (Monte Carlo)

Május 28-30: 2010 FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX (Istanbul)

Június 11-13: FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2010 (Montreal)

Június 25-27: 2010 FORMULA 1 TELEFÓNICA GRAND PRIX OF EUROPE (Valencia)

Július 9-11: 2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX (Silverstone)

Július 23-25: FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010 (Hockenheim)

Július 30 - Augusztus 1: FORMULA 1 MAGYAR NAGYDIJ 2010 (Budapest)

Augusztus 27-29: 2010 FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps)

Szeptember 10-12: FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2010 (Monza)

Szeptember 24-26: 2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Október 8-10: 2010 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka)

Október 22-24: 2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX (Yeongam) *

November 5-7:    FORMULA 1 GRANDE PREMIO DO BRASIL 2010 (Sao Paulo)

November 12-14: 2010 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina Circuit)

Csapatok és Pilóták:

McLaren:

Versenyzők: Lewis Hamilton, Jenson Button

Mercedes GP:

Versenyzők: Michael Schumacher, Nico Rosberg

Red Bull:

Versenyzők: Sebastian Vettel, Mark Webber

Ferrari:

Versenyzők: Fernando Alonso, Felipe Massa

Williams:

Versenyzők: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg

Renault:

Versenyzők: Robert Kubica, Vitaly Petrov

Force India:

Versenyzők: Adrian Sutil, Vitantino Liuzzi

Torro Rosso:

Versenyzők: Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari

Lotus:

Versenyzők: Jarno Trulli, Heikki Kovalainen

HRT:

Versenyzők: Karun Chandhok, Bruno Senna

BMW Sauber:

Versenyzők: Pedro de la Rosa, Kamui Kobayashi

Virgin:

Versenyzők: Timo Glock, Lucas di Grassi






Oddsok a végső győztesre - Pilóták:

Fernando Alonso     3.20   
Sebastian Vettel     5.00
Lewis Hamilton     5.00   
Michael Schumacher     5.50
Felipe Massa     10.00   
Jenson Button     12.00
Mark Webber     15.00   
Nico Rosberg     23.00
Robert Kubica     [ex]67.00[/ex]   
Kamui Kobayashi     [ex]81.00[/ex]
Rubens Barrichello     81.00   
Nico Hulkenberg     81.00
Pedro de la Rosa     [bs]126.00[/bs]   
Adrian Sutil     [bs]151.00[/bs]
Vitaly Petrov     201.00   
Sebastien Buemi     251.00
Jarno Trulli     [ex]251.00[/ex]   
Vitantonio Liuzzi     [ex]301.00[/ex]
Timo Glock     [10b]301.00[/10b]   
Heikki Kovalainen     [10b]401.00[/10b]
Karun Chandhok     [10b]501.00[/10b]   
Lucas di Grassi     [10b]501.00[/10b]
Bruno Senna     501.00   
Jaime Alguersuari     751.00

Oddsok a végső győztesre - Csapatok:

Ferrari   2.50   
McLaren   3.50
Red Bull   4.00   
Mercedes GP   5.50
Sauber   [10b]34.00[/10b]   
Renault   [10b]41.00[/10b]
Williams   41.00   
Force India   67.00
Toro Rosso   101.00   
Lotus   201.00
Virgin Racing   [ex]201.00[/ex]   
Hispania Racing   [ex]301.00[/ex]

ÚJ SZABÁLYOK:

Módosult a pontrendszer, amely ezentúl jóval nagyobb jelentőséget tulajdonít majd a győzelemnek. Az elmúlt években mindössze két pontos hátrányt jelentett, ha valamelyik versenyző ,,csak" a második helyen ért célba, de mostantól már hét egységnyi lesz az eltérés. A győztes 25, a második 18, míg a harmadik helyezett 15 pontot gyűjt. Bővült az indulók száma, így ettől a szezontól kezdve már a legjobb tíz pilóta jut pont(ok)hoz.

Tilos a tankolás a futamokon, vagyis már csak kerékcserére hajtanak be a boxba a versenyzők. Ezzel csökken a balesetek esélye a garázsokban, hiszen emlékezhetünk arra, hogy az elmúlt egy-két évben is történt néhány furcsaság a kiállások során. Igaz, a tankolás betiltása azt is jelenti, hogy nehezebbek lesznek az autók, így a pilótákra is jelentősebb feladat hárul majd, amikor a versenyek elején kordában szeretnék tartani kocsijukat.

Új kiesési rendszer lesz az időmérőkön, ez együtt jár a mezőny bővülésével. A huszonnégy versenyző ezentúl is három szakaszos kvalifikációt fut, az első és a második körben 7-7 résztvevő búcsúzik. Így a végére tízen maradnak, mint eddig. De már nem kell versenyre tankolt állapotban körözni a döntő etapban, vagyis a záró szakaszban is remek időeredményekre lehet számítani. Ugyanakkor a másnapi futamon azokon a gumikon kell indulniuk, amelyeken a leggyorsabb körüket futották az időmérő záró szakaszában.

A csapatok megegyeztek, hogy idén nem használják a sokak által bírált energiavisszanyerő-rendszert, a KERS-t.

Köszi Lúzer SC, pont most akartam ezekről írni, de jó, hogy megmentettél ettől a munkától.  :great:

Milan tudnal segiteni?

Expekten fogadtam Glock-ra h. megelőzi Di Grassit a selejtezőben?<<igy volt a kérdés :-\ez most a szabadedzésre v. az időmérőre érvényes?


Idézetet írta: pgr1mc Dátum március 12, 2010, 19:34:42
Milan tudnal segiteni?

Expekten fogadtam Glock-ra h. megelőzi Di Grassit a selejtezőben?<<igy volt a kérdés :-\ez most a szabadedzésre v. az időmérőre érvényes?



Ezt az időmérőre értik, legalábbis a "Súgó"-ból én ezt halásztam ki a "Motorsportoknál":

Ha egy versenyző a hivatalos időmérő (selejtező) szezon megkezdése előtt eláll az indulástól, az összes arra a versenyzőre kötött fogadás érvénytelennek tekintendő, és a nyereményszorzók 1.00-ra változnak.

Szerintetek nem undorító, hogy Alonso a Ferrarihoz ment, míg Schumi a Mercinél van most? Nekem kicsit olyan, mintha mondjuk Rajczi meg Lipcsei csapatot cserélnének..

Amilyen átjáró ház pilóták terén az elmúlt években az F1 az undorító azért erős :)  Csapatom Ferrari (volt? ???), kedvencem Schumi. Miután elhagyta az F1-et Raikonnennel még megbírtam barátkozni, de most Alonso-val nem tudok. Biztosan a német sikeréért fogok drukkolni és neki amúgy is bármit lehet. És valahogy úgy gondolom a Mercedes-szel "hazatalált", még ha brit központú is a csapat.

Elnézést az iróniáért, de aki Schumi drukker és kimegy a versenyre az vesz új cuccokat több tíz ezerért, vagy a régi Ferraris cuccban megy? Mert hallottam rádióban h Schumi szektor meg hasonlók. Esetleg beéri egy kínai béjzból sapkával, amelyen"Nercedes" felirat olvasható? ;D

TiB és Latzka jól mondja, nincs ebben semmi kivetnivaló. Schumi új kihívást keresett, és ehhez egy új (nem mellesleg: német) csapat a legideálisabb. Alonso meg a sikerei után már régóta keresi azt a csapatot, ahol újra bajnok lehet. Annak idején szegény Senna is azért ült át a McLarenből az akkori legjobb autóba, a Williamsbe, hogy 3 év után ismét világbajnok legyen. Egyik pilótától sem várható el, hogy csak 1 csapatban szerepeljen.