ÚJ SZABÁLYOK:
Módosult a pontrendszer, amely ezentúl jóval nagyobb jelentőséget tulajdonít majd a győzelemnek. Az elmúlt években mindössze két pontos hátrányt jelentett, ha valamelyik versenyző ,,csak" a második helyen ért célba, de mostantól már hét egységnyi lesz az eltérés. A győztes 25, a második 18, míg a harmadik helyezett 15 pontot gyűjt. Bővült az indulók száma, így ettől a szezontól kezdve már a legjobb tíz pilóta jut pont(ok)hoz.
Tilos a tankolás a futamokon, vagyis már csak kerékcserére hajtanak be a boxba a versenyzők. Ezzel csökken a balesetek esélye a garázsokban, hiszen emlékezhetünk arra, hogy az elmúlt egy-két évben is történt néhány furcsaság a kiállások során. Igaz, a tankolás betiltása azt is jelenti, hogy nehezebbek lesznek az autók, így a pilótákra is jelentősebb feladat hárul majd, amikor a versenyek elején kordában szeretnék tartani kocsijukat.
Új kiesési rendszer lesz az időmérőkön, ez együtt jár a mezőny bővülésével. A huszonnégy versenyző ezentúl is három szakaszos kvalifikációt fut, az első és a második körben 7-7 résztvevő búcsúzik. Így a végére tízen maradnak, mint eddig. De már nem kell versenyre tankolt állapotban körözni a döntő etapban, vagyis a záró szakaszban is remek időeredményekre lehet számítani. Ugyanakkor a másnapi futamon azokon a gumikon kell indulniuk, amelyeken a leggyorsabb körüket futották az időmérő záró szakaszában.
A csapatok megegyeztek, hogy idén nem használják a sokak által bírált energiavisszanyerő-rendszert, a KERS-t.