Idézetet írta: Latzka Dátum október 24, 2019, 18:24:57
És magyar indulóra van esély? Ez talán még egy május környéki cikkből való.
"Akár két-három magyar résztvevő sem elképzelhetetlen a jövő évi Giro d'Italia országúti kerékpáros körversenyen Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője szerint."
Peák Barnabás jövőre a Mitchelton-Scottnál fog versenyezni, ahol okkal szerződtették le. Először is, mert tehetséges, másodsorban, mert szerintem számolnak vele egy esetleges Giro keret kapcsán. Az elmúlt két szezonban eléggé nemzetközivé vált a Girón az ausztrál csapat, maximum 2-3 hazai versenyzőjük volt, többi az spanyol, kanadai vagy szlovén. Véleményem szerint Luka Mezgec számára bérelt hely lesz, mert ugye Szlovéniából jöhetnek a drukkerek. Egyik Yates tesó biztosan ott lesz, Affini szintén megérett egy Giróra (ráadásul olasz), szóval a maradék 5 helyből egyre szerintem berakják Barnát.
Valter Attila nem került fel a CCC-hez (ami meglepő), szóval ő sajnos nem vehet részt. Marad a Kometa Cycling Team vagy a Epowers Factory Team (magyar csapat), hogy kapjon egy szabadkártyát. Ezt se úgy képzeljétek el, hogy azért kapják, mert annyira jók. Nagy a valószínűsége, hogy az Israel Cycling Team által alkalmazott metódust erőltetik majd, magyarán egy csapat "megveszi" az indulás jogát. Ezt csinálta anno a Gazprom is, de erről itt írtam:
Idézetet írta: Pozzato Dátum május 11, 2019, 16:29:49
Lássuk be, egy Kometa szintű csapatnak alapjáraton nincsen esélye indulni egy GT-n. Lehet szépíteni a dolgokat, de felesleges. Mindenki tudja, hogy a szabadkártyák közül 1-2 'tuti", érdekes módon vannak tősgyökeres szabadkártyás csapatok, akiket ki sem lehet robbantani. Ugyanakkor van az a pénz, illetve háttér, amivel meg lehet kerülni az alapszabályokat.
Ott a 2014-es botrány: mikor a Yellow Fluo kapta, ami már csak azért is volt probléma, mert soraikban előző évben két ember is megbukott (Danilo di Luca és Mauro Santambrogio). A csapat ellenben többségében olasz volt, szponzorok is, emiatt a bizottságot nem érdekelte, hogy mekkora a botrány a csapat körül. Hasonló eset volt 2018-ban a Bardianinál, akik szintén két pozitív mintát produkáltak, de hát olaszok voltak, így nem volt gond.
És akkor ott a Kometa helyzete, akik egy spanyol csapat, magyar szponzorral és négy olasz versenyzővel. Mik lehetnek a problémák?
- Ahogyan a cikkben is szerepel, csakis prokontinentális csapatok kaphatnak szabadkártyát, Kometa nem az
- "Spanyol" csapat elvétve kap egy olasz versenyre szabadkártyát, ráadásul úgy, hogy ott a Vuelta
- Nincsen sztárversenyzőjük, veretesebb szurkolótáboruk, ismeretlen fiatalokból áll a gárda
Magyarán a Basso - Contador - Kometa triónak év végéig meg kell kapnia a prokonti kártyát, amihez viszont minimum kell még 7-8 bringás a csapatba. Itt felmerül a kérdés, hogy magyarokkal próbálják feltölteni a helyeket? Ha igen, akkor értelemszerűen az kevés lesz ehhez a szinthez. Másik, mi lesz a jelenlegi fiatal spanyol és portugál bringásokkal? Gondolom Contador nem azért hozta létre a csapatot, hogy majd magyar fiatalokat fejlesszen. Magyarán megbontatnának egy fiatal spanyol csapatot egy "magyar" Giróért és esetleges szabadkártyáért és három szakaszért.
Két esetet látok magam előtt:
- Biztosra veszik, hogy a Kometa jövőre prokonti csapat lesz, mint ahogyan a szabadkártyát is.
- Annyira hülyék, hogy feláldoznak egy csapatot mindössze három szakaszért és kockáztatnak.
Erősen kétlem, hogy Contador vagy Basso olyan buták lennének, hogy az utóbbit bevállalnák. Marad tehát az első opció, az pedig több kérdést is felvet:
- Előre lezsírozták a prokonti helyeket jövőre?
- Hasonlóan az előzőhöz, szintén tudják már a Giro jövőévi szabadkártyáit?
- Ha ennyi pénz van a Kometánál, hogy egy prokonti csapatot tudjanak üzemeltetni, akkor miért nem tették meg automatikusan? Minek vártak vele két évet?
A végére pedig egy adalék:
- 2016: Rusvelo majd azóta Gazprom Rusvelo néven szereplő prokonti csapat meghívást kapott a Giróra. Miért meglepetés ez? Nem volt olasz versenyzőjük, semmilyen kapcsolatuk sem az olasz versennyel, addig mindössze 1 WT versenyen vehettek részt négy éves "pályafutásuk" alatt, pedig ugyanúgy prokonti szinten versenyeztek. Legnagyobb versenyzőjük az a Kolobnev volt, akit a szintén orosz Katusha leküldött az utolsó évére a Gazpromhoz. Ez azonban nem lett volna elég, kellett Putyin áldása is. A Gazprom így raklapnyi pénzt ölt a versenybe, meg is kapták a semmiből a szabadkártyát mindenki általános meglepetésére.
Van az a pénz, amiért meg lehet venni egy Giro kártyát, anno az oroszoknak sikerült az Androni kárára (tradicionális olasz csapat). de ugye a jeruzsálemi rajtnál ott volt az Isreal Cycling Team és a szervezőknek lett felesleges pár millájuk, hogy meghívják Chris Froome-ot versenyre (gondolom, amint kifizette az Israel az indulás jogát, postázták is tovább a britnek, aki asszem 2-3 millió eurót kapott csak azért, hogy rajthoz állt..). Azóta annyiban változott a helyzet, hogy beigazolódott a sejtésem, Kometa nem kapott prokonti kártyát, elviekben nem indulhatnak a Girón, mivel ennyi "osztályt" nem lehet lépni. Marad a magyar szponzorral induló, olasz és magyar versenyzőkre építő Epowers Factory Team. Most jött létre, egyből prokonti szint, ami arra utal, hogy ők fogják kapni az egyik szabadkártyát (biztos anyagi háttér+olasz és magyar versenyzők). Véletlenül nem hoznak össze pont most egy csapatot, amikor éveken át senkit sem érdekelt itthon a bringázás az elit szinten.
Akkor hozzák létre, ha biztos az infó, hogy jövőre kapnak nagy versenyeket (World Tour), következésképpen a Girón véleményem szerint láthatjuk őket. Íme az indokok:
- Lehetett volna ez szimplán egy kontinentális csapat is, mely a magyar tehetségek fejlődésére szolgál, de ők egyből prokonti szinte léptek, rutinos olasz és kolumbiai bringással
- Öt magyar van a csapatban, köztük Szarka Gergely, aki az országos bajnok, neki szerintem indulnia "kell", mert a magyar bajnoki trikót meg kell mutatni
- Összesen 15 olasz versenyzővel rendelkeznek, ami tetemesnek mondható, kvázi ez egy olasz csapat
- Jövőre négy szabadkártya hely van tudtommal. Lássuk be, Bardiani sokat gyengült, Neri Sottoli most tölti fel a keretet (Visconti, Bongiorno, Zardini), marad az Androni
- Egyedül az Androni keretét érzem késznek egy Giróra, tuti megkapják a szabadkártyát, hiszen Gianni Savio egy legenda (Androni elnöke), ő hozza Európába a kolumbiai bringásokat "megmutatni", hogy kiből lesz a jövő sztárja (Bernalt is hozta Európába). Marketing szempontból nem éri már meg őt az utóbbi években kihagyni, hiszen jövőbeni sztárokra hívja fel a figyelmet.
- Nézve a többi prokonti csapatot, nem sokakat érdekelhet egy Giro indulás (belgák és spanyolok általában be sem jelentkeznek), egyedül az Arkéa jelenthet problémát, de őket kétlem, hogy indulnának. Nairo Quintanát (és "csapatát") azért hozták, hogy a Tour de France-on összehozzanak egy nagy eredményt. Greipel és még jó páran távoztak, mert csak az összetettre koncentrálnak. Christian Prudhomme bejelentett egy olyan jövő évi útvonalat, amiben lehet esélye a francia csapatokban egy összetett jó helyezésre (éppenséggel Bardet és Pinot miatt lett megint ilyen a Tour....). Quintana gondolkodás nélkül azt választja, erre lett felépítve a csapat: Barguil, Anacona, Rosa, Swift és Quintana öccse. Az is lehet, hogy Bouhanni kap egy felvezetőt maga elé (McLay) és meg is vannak nagyjából. Nem kockáztatnak egy Giróval.
- Három olyan versenyzőt igazolt az Epowers, akik ismertek: Darwin Atapuma, Davide Rebellin és Federico Zurlo
- Rebellin szerintem kapni fog ajándéka egy Girót, mert már évek óta tervezi a visszavonulást, idén is nehezen talált csapatot, 48 éves..
- Atapuma gondolom nem két kiló szotyiért érkezett, őt meg kellett fizetni, met egy leendő World Tour csapatot hagyott ott egy prokontiért
Nagyon meg lennék lepődve, ha az Epowers nem kapna egy szabadkártyát jövőre, szóval simán benne van, hogy 3-4 magyar lesz ott jövőre a főmezőnyben.