Ez a Giro nem feltétlen a jó tippekről szól nálam, sőt. Elmúlt években mindig beesett pár nagy szorzó, idén nem. Rosszak a megfigyelések és megérzések.
Tévedtem Rogliccsal kapcsolatban is. Legalábbis amit ezen a versenyen csinál az merőben más, mint amit eddig láttam tőle. Ekkora alibizést tavaly sem láttam tőle, meg idén sem az egyheteseken. Van egy olyan érzésem, hogy ez annak tudható be, hogy egyáltalán nincsen csapata.
A Jumbo-Visma ezt nagyon elszúrta. Lehetett volna egy GT-győztesük, ha kockáztatnak és elhozzák Kruijswijket vagy Gesinket. Elhoztak helyette három olyan 25 éves (vagy az alatti) bringást, akik összesen 9 GT-n vettek részt. Mind a hárman csődöt mondtak, érdemben nem tudtak hozzátenni a szlovén versenyéhez.
Nekem az is mérvadó, hogy egy olyan csapat, amely 1,5 éve kiválóan készíti fel a versenyzőit, figyel a versenyeken, azok hirtelen összeomlanak. Vasárnap például a váltóhibánál a csapatkocsiban ülök épp megálltak pisálni és ezért nem volt rögtön új bringája Roglicnak, ezért kellett beáldozni Tolhoekot.
Egyértelműen Roglic is hibázott, hiszen semmit sem kockáztatott. Próbálom arra fogni, hogy a hegyi szakaszok második felében gyakorlatilag egyedül kell frissítenie, hátramenni, folyamatosan rohangál (ahogyan vasárnap is), ez nem egy vezérnek való, de ennél több kellett volna. Movistar és Bahrein közben olyan csapatmunkát tesz le, hogy esélye sincsen.
Nibali és Carapaz minden segítséget megkap, hogy kihozza ebből a legtöbbet. Olasznak viszont folyamatosan fogynak a szakaszok, minimum még egy percet le kéne dolgoznia.. Szerintem ma túl korán támadott. Utólag könnyű okosnak lenni, de jobb lett volna a Mortirolo második felében megindulni, lejtmenetben mehettek volna a tesóval, utolsó emelkedős részen meg Carusóval.
Mondjuk Pellizotti is kezdő kapitány, versenyrutinja van bőven, de onnan a csapatkocsiból más a helyzet. Annak viszont örülök, hogy támadásban nincsen hiány, nem unalmas wattmérőzés és vonatozás a verseny, ebből a szempontból jóval előrébb jár a Giro a Tourral szemben.